Måndag = en dag för rutiner!

Och vi börjar med en rutin jag har snott från Lollo, som hon i sin tur snott från en tjej som heter Maria!




Favoriter

  1. Älsklingssång?
  2. Älsklingsfilm?
  3. Favoritbok?

1. "If I thought you´d ever change your mind" med Agneta Fältskog. Den spelades med trumpet på Filles begravning, otrolig sång som jag alltid bölar till. Annars just nu är det egentligen "Hartless" med Kayne West, sjuuuukt bra låt!

2. Dirty Dancing, off course! Har varit sen jag gick i sexan och tittade på den minst en gång om dagen hela sommarlovet. (Ja, jag trodde jag kunde dansa som Baby). Som en trogen Sex and the City-anhängare älskar jag såklart den filmen också!

3. Jag gillar att läsa böcker om människor som har övervunnit en trasig barndom och kommit ut i vuxenlivet som starka och trygga individer. Favoriter är Dave Peltzer-böckerna, Kirre och just nu läser jag en bok som heter Hatet, handlar om en aggressiv pappa som våldtar och slår sin fru och låter sina barn titta på... Otäckt! Någon som läst Bakom stängda dörrar? Den handlar om föräldrar som skiljer sig, nu minns jag inte varför de skiljer sig men i alla fall så bor alla barnen med mamman tills äldsta dottern (om jag minns rätt, det var länge sen jag läste den!!) bestämmer sig för att flytta till pappan, tror han bor i Norge då. Hon får med sig en yngre bror och de flyttar alltså dit. Pappan börjar antasta dottern och hon blir avskärmad, slutar gå i skolan osv. När hon föder hans barn (!!) blir socialen inkopplad eftersom hon är typ 15 eller 16 år gammal (vet inte men antagligen har myndigheter lite extra koll på så unga mammor). Hon hinner i alla fall föda två barn innan det händer något drastiskt från myndigheterna, då ska också tilläggas att de misstänkte att det var något konstigt på G redan när första barnet föddes. Hemsk...

Långt svar på trean där men det behövdes!!


Jag har varit på Träna lätt idag och skrivit in mig! Ska prata med min tränare (!!) och massör (!!!!!!!!) på onsdag! Sen ni! Jag ska ta en bild på mina magrutor sen, promise!

Nu sitter jag och skäller på Sune för att han ska sluta hänga sig själv i tvätten, det blir små, små hål efter hans klor i allt som hänger från tvättställningen. Och strumpor ligger överallt för att har det som en sport att riva ner och trampa omkring med i hela lägenheten. (Inte på fötterna, alltså utan han tar dem i munnen) jag hade skjorta på mig idag med skärp i midjan och den tog jag av mig och la på sängen när jag kom hem nu när jag kom hem från Träna lätt låg skärpet ute i hallen... Jag har världens mest klåfingriga katt! Han är på allt! Ska upp och kliva i smöret, slicka på mjölkpaketet, nosa på spaghetti, sallad, sticka ut tungan och smaka på allt! Man får vara med hela tiden och passa... Jag behöver inga barn, jag har Sune.


Kommentarer
Postat av: Lollo

Det där med ungar som stoppar allt i munnen, det vet jag hur det känns!!! :P Vi hade jättemysigt hos mormor, var ute hela eftermiddagen! VAd härligt att komma igång med lite strukturerad träning, jag vill också men Stefan är så seeeg i starten!!! Jag kommer ju inte så längt själv liksom... :( Puss!

2009-03-09 @ 22:11:15
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0