Panncookies!!

Hej hej!
Nu står jag och steker pannkakor till ett halvt kompani! En och en halv sats gör jag på, det blir nog lagom till Gustav, alex och mig! Jag äter oftast typ tre sen är jag proppis av all grädde jag har på! Om jag får säga det själv så är jag rätt bra på att steka pannkakor! Det är riktigt roligt och jag tycker de blir goda! Gustav fick välja om vi skulle ha pannkakor eller lasagne och han valde alltså pannkakor!

Alex och jag möttes ute på marieberg när jag hade slutat vid halv fyra. Mamma hade slutat tidigare (vid tolv!!) så hon var också med oss men hon åkte hem lite tidigare! Så Alex och jag gick och shoppade en tröja till mig tills imorgon. Det blev en vit kofta så ska jag nog ha ett svart linne och svart kjol, svarta strumpor och högklackade svarta skor. Känns som en okej begravningsutstyrsel! Mamma skulle nog ha byxor på sig men det gör inget, jag kan inte ha svarta byxor i alla fall för jag kan inte ha mina kostymbyxor längre. Varför köper jag dyra byxor när jag vet att jag pendlar i vikt och inte kan ha dem sen i alla fall? Dumskalle... Jag tar ett kort på mina kläder imorgon i alla fall så ni får se hur det blev! Och speciellt skorna (!!!!).

Jag gick förresten med i facket igår kväll, känns väldigt vuxet! (Skrev jag det i bloggen igår kväll? Minns inte!) Idag har jag faktiskt beställt böcker på adlibris, igen! (känns studentigt!) det blev Stieg Larssons triologi, "Män som hatar kvinnor", "Flickan som lekte med elden" och "Luftslottet som sprängdes" jag har ju inte läst en endaste av dessa! och det är nästan ett måste när man älskar att läsa, som jag gör!! Jag beställde några andra också! "Konsten att vara snäll" och "Medmänniskor" av samma författare! "Varför mår vi så dåligt?" (när vi har det så bra, tror jag titeln avslutas.) "Att växa genom möten" en bok om hur man ska bemöta olika människor på olika sätt. Har läst lite av den hemma hos mamma, Björn har den, tror jag! Och så den sista! Bästa!! "Äldst yngst eller mittemellan" denna handlar om hur vi beter oss i olika situationer och hur vi är beroende på vilken plats vi har i syskonskaran! Så nu ska här analyseras ordentligt!! HAHAHA!

Alex är ju här ikväll <3 får se om han sover över *hoppas*. Så kan han åka med mig och Sebbe till begravningen imorgon men mamma kanske vill ha hem honom! Jag ska i alla fall komma ihåg att ta med mig Mamma Mia-filmen till mamma imorgon, hon hade inte sett den! Sen imorgon kväll ska jag på inflyttningsfest hos Hanna och Sebastian (inte min bror, en annan!) och jag har lovat att komma tidigare och lära henne baka bullar, hihi! Får se om Gustav följer med imorgon kväll *hoppas*!

Nu ska vi äta lite!!

heddå!

P.s jag har köpt vattenfast mascara tills imorgon och rosa näsdukar!

Kommentarer
Postat av: Lollo

DEN boken vill jag låna när du läst den, så kan vi diskutera sen!!!! Syskonskara-boken alltså! :)

2009-03-05 @ 22:41:55
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0