Peppo!

Okej, peppblogg nu då! Eftersom det varit väldigt negativt ett tag härifrån så ska jag tala om alla saker som jag är bra på, för er! Så kan ni ju få tala om om det är något ni vill tillägga! Inte dra ifrån, detta är min blogg och min plats, man får bara säga snälla saker om mig/till mig nu! Okej, lets go!

* Snäll (detta är min viktigaste egenskap, enligt mig själv. Vissa kan tycka att snäll = dum men jag är helt enkelt snäll och det är människor som utnyttjar det som är dumma! Jag är stolt över att vara snäll!)

* Lojal (De människor som jag älskar är de viktigaste i mitt liv! Gustav, mamma, Louise, Helena och alla barn'a i familjen Bergman!)

* Omtänksam (Jag tycker om att visa att jag tycker om andra!)

* Envis (som synden! Ibland envis så jag stångar huvudet i väggen om och om igen men ibland bara nyttigt envis! Jag ger inte upp! Förutom skolan men hey! Vad ska man göra när ett bra erbjudande kommer ivägen, eller vad säger du, Jonas???)

* Bra på att laga mat (Tycker jag själv!)

Det är de sakerna som är "lätta" att rada upp! När jag var på möte i skolan för en liten flicka som blir mobbad så sa jag en sak som jag blev väldigt förvånad över själv! Jag sa att om man har det tufft i skolan som barn så vet jag, jag är ett levande bevis på att man kommer ut som en starkare människa! och jag sa såhär "...och jag kan tala om för er att jag är väldigt stolt över den jag är idag." Ja, det är jag verkligen! Och många kanske tror att jag har dålig självkänsla men det har jag inte, jag har dåligt självförtroende. Självförtroende och självkänsla är helt olika saker. Jag vet vem jag är och jag är stolt över den jag har blivit! Sen när det gäller prestationer är det en annan sak! Jag tror alltid att jag kan mer än vad jag ger, på både gott och ont! Men det vet ju alla med prestationsångest!

Nu är lägenheten städad, det ser prydligt ut här och det står ingen disk. Jag sitter och tittar på Wallander och ja, livet leker! Hahaha! Ska vi inte ha en rolig historia för att lätta upp stämningen?

"Alla barnen stannade på stranden, förutom Sten, han flöt iväg mot Flen."


 

"Alla barnen klarade matteprovet förutom Jenna, hon svalde sin penna."

Hahaha!! I löööv "alla-barnen-historier"

"En mamma skulle få en baby, och var på besök hos släktingar med
 sin lilla femåriga flicka. En gammal moster frågade flickan:
- Vad önskar du dej, en liten bror eller en liten syster?
Flickan svarar förnärmat:
- Jag vill ha en häst!"

"Vet du vad jag gör ifall jag ser någon göra inbrott i mitt hus?
Svar: Får utbrott!"


"Vad är en groda utan ben?
Svar: Hopplös..."

Hihi!!

Må så gott!


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tycker du är stark också, du har gått igenom en hel del tuffa saker men du har tagit dig igenom allt. Sen är du trevlig också! :)

2009-03-14 @ 23:33:21
URL: http://annensnas.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hahaha! Taaack Anna! =D Alla borde göra en sådan här lista ibland! Man känner sig duktig!!

2009-03-14 @ 23:35:24
URL: http://lillaplingen.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja! För ca 1½ år sen när jag bloggade fick jag en utmaning om att skriva 100 positiva saker med mig själv, det var inte det lättaste, men det gick! Kanske ska skriva en ny sån, hm...

2009-03-14 @ 23:37:36
URL: http://annensnas.blogg.se/
Postat av: Åsa

Oj!! 100! Det är mååånga saker!! Jag ska försöka!

2009-03-14 @ 23:38:40
URL: http://lillaplingen.blogg.se/
Postat av: Lollo

Smart, verbal, ärlig, snygg, du har skitbra klädsmak, djurvän..... kan nog komma på många fler! :)

2009-03-15 @ 00:13:36
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0