SHEDO

Hej igen!
Jag har bloggat hur många gånger som helst idag men jag har tråkigt! Det är tråkigt att bara vara hemma! Imorgon ska jag jobba en sväng! jag ska dit efter lunch, tänkte jag! Städa lite på skrivbordet, kontera några fakturor och greja lite!

Jag har just blivit medlem på SHEDO, Self Harm and Eating Disorders Organisation, kostar 50,- om året och det går till att hjälpa folk som har ätstörningar eller på andra sätt skadar sig själva, läs här.

Jag är också med i SPES, riksförbundet för Suicid Prevention och Efterlevandes Stöd, eftersom Fille, ni vet! Jag hör ofta tåg här ute som tutar... Varför tutar de? Är det för att folk går på spåret? Och ifall de gör det, varför gör folk det? Vet de hur en kropp ser ut om man blivit påkörd av ett tåg? Det är inte okej! Gå av spåret, så jag slipper höra tutet! Jag hatar tåg... Ja, jag vill gärna ha något att skylla Filles död på och då skyller jag på tågen! Jävla tåg.

"Självmord, suicid, är den medvetna handlingen att ta sitt eget liv. Orsaken till att människor försöker begå självmord är många: Ofta finns där en känsla av hopplöshet, en brist på framtidstro, eller en låg värdering av det egna livet, vilka alla kan ses som symptom på depression. Självmord föregås ofta av en personlig kris[1] och inte sällan ett intensivt intag av alkohol eller andra droger som en del i själva självmordet eller för att övervinna rädslan att ta steget att med andra medel ta sitt liv. Ibland väljer människor med smärtsamma sjukdomar att ta sitt liv istället för att invänta en oundviklig död.

De flesta självmordsförsök leder inte till döden. De flesta som lyckas ta sina liv är män, men de flesta som försöker ta sina liv är kvinnor. Självmord är en av de vanligaste dödsorsakerna bland yngre människor (vid 40-årsåldern börjar andelen minska eftersom andra orsaker ökar kraftigt, däribland cancer och hjärtproblem), trots att det begås fler självmord av äldre.


Självmord upplevs ofta som en katastrof av de efterlevandes anhöriga och vänner, och ses som en stor kostnad för samhället. Självmord är tabu nästan överallt i världen."

Taget från wikipedia.

"Självmord upplevs ofta som en katastrof av de efterlevandes anhöriga och vänner..." ?? Det är en katastrof! Oavsett hur det upplevs! Om jag ska vara helt ärlig så förstår inte jag varför inte självmord får någon som helst plats i tidiningar... Det sägs att det är för att skona efterlevande men jag förstår inte varför vi som anhöriga till självmordsoffer ska skonas mer än till anhöriga till andra sorters offer? De är ju alla offer, eller tycker ni att jag har fel? I dont know...

Nu sitter jag och Gustav och tittar på Gordons Kitchen night mares hihi... han är rolig!!

Slut för idag, tack för idag!


Kommentarer
Postat av: jonas

jävlar va du deppar på sistone, shoppa dig glad

2009-03-13 @ 14:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0