Söndagmorgon!

God morgon!
Jag fick just sms av Gustav, hoppas att han är på väg hem snart! Jag längtar efter honom! Det är ensamt att bo själv... Det är inte kul alls!

Jag har haft en produktiv morgon! Tvättat en maskin tvätt, diskat undan sen igår, ätit frukost och druckit en halv kanna te, håller på med andra halvan nu! Rabarber-grädde, det kan jag rekomendera! Jag sitter här med Stieg Larssons Män som hatar Kvinnor bredvid mig, jag ska läsa lite, tror jag. Det går absolut inget bra på tv!

Jag skulle verkligen behöva handla lite, kattsand och smör. Selma bojkottar kattsanden som ligger i nu och jag har redan torkat kattkiss i köket en gång idag, räknar med en gång till idag men sen tänker jag inte göra det mer! Måste köpa sand som hon gillar! Kräsna kattjejer!! Dessutom är hon fruktansvärt hormonstinn och springer runt här och skriker hela tiden! Blir lite tooookig!

Jag har också bokat tågbiljetter till Stockholm den 6:e april, jag ska åka på kurs! Ska bli jätteroligt! Då får Gustav träna på att vara själv, då får han rensa kattlådan! HAHAHA! Gud så roligt!

Imorgon är det alltså jobb igen! Vad helgerna går fort! Två dagar bara susar förbi! Asfort!

Vet du vad jag har gjort idag, Lollo? Peelat ansiktet, det skulle man göra en gång i veckan, sa hon på BodyShop, va? Så jag tänkte att söndagar är en alldeles utmärkt dag! Jag gör mycket rutiner på söndagar, skriver matlista för veckan, vattnar mina orkidéer, duschar blommor och nu peelar jag ansiktet! Jag gillar söndagar! Sen ikväll är det Beck! Det tysta skriket, den har jag sett men den är ruggigt bra så jag kan lätt se den igen! Igår gick en Wallander på tv-fyra+ och den hade jag inte sett. Minns inte alls vad den hette nu... Men den var ganska bra! Jag är sådär förtjust i Christer Henriksson, jag diggar Rolf Lassgård! Åå jag kan nästan säga att jag älskar Rolf Lassgård! Har ni sett honom i potatishandlar'n? Eller Under solen? Å vad bra han är! Mamma har en Wallander på VHS som heter Hundarna i Riga som jag har sett ett hundratal gånger, den är grymt bra!! Jag kan dock inte titta på VHS längre eftersom vi inte har någon sådan spelare... Det är lite synd, jag har massor av band hos mamma som jag har spelat in från tv! Tänk på den tiden!! Mamma var expert på att programera vår video, hon hade alltid stenkoll och det blev alltid rätt! Om vi var borta satte hon exakt tid och så spelade den in och var färdig när vi kom hem. Ibland spelade hon in Kalle Anka på julafton till mig... Det var snällt! Jag satt alltid i bilen då, någonstans emellan Stora Mellösa och Örebro. Emils mamma tyckte det var förskräckligt att man spelade in Kalle Anka, det skulle man bara titta på just den tiden! Men om inte mamma hade gjort det hade jag kanske aldrig fått se Kalle! Ett barn som aldrig sett Kalle blir ju nästan missanpassad! Tur att jag har min mamma!

Nu ska jag alldeles strax gå och hänga min tvätt, jag passar på att tömma tvättunnan innan Gustav kommer hem och lägger i en massa nytt! Jag skulle verkligen ha behövt gått bort och hämtat mina linser igår, de kom med paket till Rolands spelservice i fredags men jag hann inte hämta dem! Sen igår hade de öppet mellan 10-14 och då hann jag inte heller! Och idag har de stängt så det blir glasögon imorgon! Men det går ju bra det med... Så får jag väl hämta dem när jag kommer hem imorgon, jag beställde tre flaskor linsvätska, Jonas så får vi hoppas att jag har bättre framförhållning nästa gång och inte kör helt slut på den!! Jag har ju haft linser så länge! Jag borde veta när jag ska beställa nya men såhär är det nästan varje gång! hihi...

Nu ska jag läsa, maskinen centrifugerar!

Hej!


Kommentarer
Postat av: Lollo

Ja en gång i veckan var det! Jag ska köpa den där serien, aniktet känns jättebehagligt idag! Inte för att det brukar kännas äckligt eller så, men det är liksom en extra skön känsla :) Potatishandlar'n, är det den när en tant får stickor i rumpan? Mamma älskar den filmen!!! ;) Hahaha...

Det blir inget åka av idag för mig, Stefan vill inte och ja, jag handlade ju för 200 igår så... hm. Hoppas din dag blir bra! Kramar!

2009-03-15 @ 12:05:55
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0