Vad är styrka?



Å vad jag skulle önska att jag alltid kan blogga på förmiddagarna! Fatta hur snabbt det går på blogg.se på förmiddagarna om man jämför med kvällarna! Jag fick tips på en hemsida av Anna där jag hittade den där som jag har klistrat in där uppe, hemsidan handlar om ja, typ det som står i dikten, besök den! Anna och jag gjorde ett examinationsarbete tillsammans när vi läste socialpsykologi och det handlade just om självskador, vi rockade fett... VG! (högsta betyg man kan få på Örebro Uni.) Till detta ska tilläggas att när vi började på kursen var vi fem i vår grupp (vi kanske var fler från början men det är fem jag kommer ihåg!) Lars, Hanna (som jag ju umgås med nu också!), Sarp (träffar jag ute ibland!), Anna (vars blogg jag läser slaviskt) och så jag! Folk droppade i alla fall av och tillslut var det bara Anna och jag kvar till vårt arbete! Men det gick ju bra ändå!

Jag har visst skadat mig själv men inte så det gör ont, jag har bara vägrat att ge min kropp mat och det insåg jag inte förrän jag gick in på "SHEDO" att det också är en form av skadebeteende mot sin kropp! Ibland är jag dummare än tåget (och ibland är jag väldigt självkritisk ). I alla fall! Det har jag nääääästan slutat med nu i alla fall (svälta mig alltså)! Ibland kan jag tänka, "åå jag orkar inte gå och fixa mat" och så i nästa andetag så tänker jag "jaja, det skadar i alla fall inte om jag hoppar över maten, allt jag kan bli är ju smalare och det är ju bara bra" ett andetag till så tänker jag "WTF (WhatTheFuck) nu skärper du till dig människa och går och fixar mat!" Så ibland är det ju bra att jag har drag av schitzofreni och kan läxa upp mitt ätstörnings-jag. Jag minns inte riktigt hur det började men det har alltid varit en hysteri runt maten hemma hos oss. Hos mamma fick vi tilldelat portioner och blev det något över så åt Sebastian upp det, så jag åt extremt lite hemma jämt! Hos pappa fick jag alltid höra att jag åt som en fågelunge (inte i positiva ordalag, för mig) så där tryckte jag i mig, för att vara alla till lags och ja... Mådde piss! Världens ångest och för att få slut på ångesten måste man få "bort" maten. Sen blev det hela inte bättre av att jag har varit laktosintolerant sen jag var tio år gammal och folk fattade inte det förrän jag var 20 så att jag mådde illa efter varje gång jag ätit befrämjar inte matlusten! Usch, det där är inte bearbetat än, psykologmaterial!! Så i personalrummet idag om folk kommenterar vad jag har i min matlåda eller storleken på den så kan jag bara sluta äta, det är en grej, liksom! Riktigt störigt!

Nej nu pratar vi om något roligare! Man kan inte snärja in sig i det här hela dagen! Förresten, att jag vill vara alla till lags kan vara ett endebarns-syndrom. Vuxen-endabarn vill gärna vara alla till lags och ogillar konflikter.

Nu välter Sune saker på strykbrädan... Jag blir tokig på den där lilla mannen! Han förstör!

Nu ska jag fixa nåt att äta och sen kanske jag ska röja upp lite här! (blev inget roligt samtalsämne men det kör jag på sen!!)

Hörs sen!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Det är konstigt det där med mat. Det är det första som påverkas, iallafall om JAG mår dåligt, jag kan bara äta när jag känner mig trygg, lite som ett rådjur ute i naturen... :P Det är bara viktigt att göra som du sa Åsa, "nu SKA jag äta därför att jag ska!" man får tvinga sig! Nu ska jag läsa dina andra 20 inlägg ;)

2009-03-12 @ 15:46:28
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/
Postat av: Annen

Bra att du inser själv att du måste äta! :) Skönt att du är så gott som ur det.

Det var ett roligt arbete vi gjorde, vi två tappra som var kvar, det var en del turbulens då. Men vi klarade det! :D

2009-03-12 @ 20:27:58
URL: http://annensnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0