Våffeldagen

Och jag har inget våffeljärn! Jag hinner verkligen inte handla idag så jag kan inte införskaffa ett så vi kan äta det heller... Kanske ska fixa pannkakor?! Men jag skulle bra gärna vilja ha våfflor så jag kankse ska fixa ett på fredag så vi kan äta det i helgen.

Jag är uppe tidigt idag och har ätit frukost! Gustav väckte mig och när det är så ljust ute så kan jag inte sova. Kan i och för sig ha något med att jag la mig kvart över nio i går kväll att göra. Men jag läste till halv elva. De närmar sig upplösningen i mordet på Harriet Vanger. (Män som hatar kvinnor) men jag är på helspänn hela tiden! Det känns inte självklart att det kommer en lösning! För er som inte läst boken eller sett filmen så är det en journalist som försöker klara upp ett mord som ägde rum för 37 år sedan. Krångligt!

Nu har jag lyssnat på Halo och lyssnar just nu på M.I.A Paperplanes den är också asbra! Men jag måste nog gå och sätta i mina linser, ser inte så bra!

Varför går Sune och gräver på deras låda när det inte ens är han som har varit där?? Jag är helt säker på att den där katten har någon form av tvångstankar! och så krafsar han på plasten, på väggen, på röret till handfatet, lite i sanden, går ur lådan och krafsar på golvet, krafsar ut i hallen. Det enda sättet att få honom att sluta är att kasta iväg en liten mus över golvet, eller mitt morgonrockssnöre. (Det snor han jämt.) Avledning, liksom!

Nehe! Dags att börja dagen!

Idag måste jag:

* Boka plats så jag har någonstans att sova i Stockholm om två veckor!
* Handla mjölk
* Leta reda på CSN-papprena (som av någon anledning försvinner hela tiden)
* Ringa veterinären! (De svarar fan aldrig!)
* Kolla efter nya gardiner till vardagsrummet (livsviktigt)

Vi hörs senare ikväll när jag är hemma igen! Hmm.. undrar om jag ska ta med mig så jag kan åka från jobbet till träningen... Så svårt att ställa bilen någonstans bara. På myrornas parkering kostar det 15,- i timmen, det tycker jag är dyrt! Kanske beror på att jag har stått där två dagar i rad nu och lagt i alldeles för mycket pengar bara för att vara säker, hihi!

Ha en bra dag nu!!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Jag LOVAR att hålla tummarna för att du ska slippa undan CSN!!! Hoppas det, det vore ju som västa enorma födelsedagspresenten ju :) Kramar!!!

2009-03-25 @ 14:39:24
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0