Verklig utmaning!

Jag fick en riktig utmaning av Anna! För ett och ett halvt år sedan skrev hon en lista med 100 (!!!) bra saker om sig själv! jag ska försöka!

1) Snäll
2) Trevlig
3) Väluppfostrad
4) Mysig
5) Artig
6) Kan svenska (bättre i skrift än tal, faktiskt!)
7) Bra på mitt jobb
8) Lojal medarbetare
9) Vara kompis
10) Jag är ruggigt bra på att spela The Sims
11) Jag skulle bli en otrolig hemmafru, om det vore det jag strävade efter!
12) Stryka (en ouppskattad konst!)
13) Spela cello
14) Rida
15) Argumentera
16) Jag är jättebra på att klanka ner på mig själv
17) Köra bil
18) Ääääta god mat
19) Göra det jag har föresatt mig
20) Baka
21) Rita (mer när jag var yngre, det kräver att man håller igång)
22) SHOPPA!! (borde stått överst!)
23) Grina till reality-shower (typ Oprah Winfrey)
24) Ta hand om mina bröder

25) Ta hand om Gustav och kissarna

26) Styrka och peppa min mamma

27) Lyssna (ibland bättre än annars! Svårt om man mår dåligt själv. Hoppas att jag oftast är bra på det, i alla fall!)

28) Cykla! (Det går ruggigt fort!)

29) Duka fint

30) Ambitiös

31) Läsa!

32) Komma ihåg det jag har läst, jag har fotografiskt minne, faktiskt. Kommer ihåg exakta stycken och bilder, exakta formuleringar etc.

33) Köra traktor

34) Köra röjsåg (har faktiskt gått kursen "skogsmaskinröjning")

35) Jag är en jävel på att mocka (rensa bort hästskit!)

36) Jag kan faktiskt en del om bilar, tack vare fotominnet...

37) Laga punka på en cykel

38) En del om el kan jag, tack vare Gustavs föreläsningar! Jag vet minsann att sådana där "automatiska säkringar" heter Dvärgbrytare och inte "elektriska säkringar" som jag kallade dem när vi träffades! Hihi!
39) Jag tycker att jag är bra på att välja kläder som passar mig! Har antagligen med shoppingintresset att göra! Tänk att ha obegränsat med pengar! Gud så roligt i en vecka!!
40) Jag är bra på att prata med barn
41) Bra på att vara med barn, jag älskar barn!
42) Lära ut saker
43) Datorer (mina bröder skulle nog skratta om de såg den här posten! Hihi! Det beror på vem man jämför med!)
44) Datasystemet på jobbet!
45) Lära mig saker
46) Sminka mig! Jag har ju gått kurs!
47) Jag är faktiskt skitbra på att vara smal!
48) Ta hand om djur, det har jag jämt gjort, tror jag! Åå Lollo, kommer du ihåg Lufsen?? (Det var min kanin!)
49) Klippa får med sax
50) Sms:a fort som tusan
51) Gå i högklackat (det gjorde jag 8 timmar om dagen vissa dagar när jag jobbade i butiken!)
52) Skriva fort på datorn
53) Simultankapacitet, just nu bloggar jag, tittar på film och pratar med Lollo och Alex på msn, fattas bara att det ringer!
54) Le, det gör jag ofta och gärna!
55) Tvätta
56) Städa
57) Organisera
58) Göra listor
59) Följa listor
60) Sortera saker
61) Göra scheman i excel
62) Alex tycker att jag är bra på att vara söt, nu blev jag jätteglad!!
63) Sy
64) Dansa, hellre gärna än bra, iofs!
65) Hitta fel i kontolistor
66) Hjälpa mina kollegor
67) Simma
68) Sticka (Inte överdrivet många i vår ålder som kan, har jag fått en känsla av!)
69) Virka ( samma som ovan!)
70) Ta hand om människor som känner sig utanför
71) Empatisk
72) Dansa vals!
73) Bugga
74) Göra fotoalbum
75) Hälsa på min mormor
76) Prata läänge med mamma
77) Vika tvätt
78) Att vara storasyster och ta massor med ansvar!
79) Att göra allt själv, både gott och ont
80) Prata i telefonen, överhuvudtaget!
81) Dricka kaffe
82) Göra kaffe
83) Göra mat som min lillebror gillar (ytterst svårt!)
84) Bädda sängen (jag är en jäkel på att bädda sängen fint!)
85) Ringa vårdcentralen när jag verkligen behöver hjälp, till skillnad från vissa andra vars namn börjar på G och slutar på ustav
86) Exprimentera i köket (med matlagningen)
87) Sätta i mina linser utan att peta ut ögonen!
88) Plocka mina ögonbryn! (Men jag har fortfarande inte vant mig vid den extrema smärtan!)
89) Scrapbooking
90) Glida i myskläder utan att ha dåligt samvete en hel helg
91) Klä mig i sommarkläder alldeles för tidigt (så jag fryser) och alldeles för sent (så jag fryser), jag vill förlänga sommaren! Kanske ska flytta till varmare länder?
92) Jag är bra på att få MVG:n
93) Vara uppe sent och nattsudda
94) Klara mig ensam
95) Trivas i mitt eget sällskap
96) Äta middag/lunch på restaurant själv
97) Strunta i mina bröders gliringar, det krävs mycket övning, kan jag säga!
98) Titta på polisserier! Jag älskar Beck, Wallander, CSI och Criminal minds
99) Se bitchig ut när jag inte gillar någon (oftast när jag känner mig osäker!!)
100) Oo sista... Vad ska detta vara? Jag är bra på att rehabilitera rädda katter.

Så! Det tog lite tid och det var svårt men det var roligt!


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad duktig du är! Jag lade in min lista också nu, men jag ändrade lite saker så det är inte exakt samma lista som då :)

2009-03-15 @ 01:04:47
URL: http://annensnas.blogg.se/
Postat av: Lollo

WAY TO GO ÅSA! *Klappar dig på axeln* Det här var verkligen en tuffing-utmaning!

2009-03-15 @ 01:15:35
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0