Altzheimers

Visste ni att stress och ångest kan leda till att man får Altzheimers? Otäckt! Och jag ligger nog i riskzonen rejält! Med tanke på att jag får panikångestliknande attacker när jag ser otäcka gubbar på bussen som petar näsan så... Jag måste verkligen berätta om min busstur igår! Jag har ju börjat åka buss igen eftersom min bil också driver mig till psykbryt! I alla fall så var det ganska fullt när jag klev på så jag fick sätta mig på ett säte där jag inte skulle ha satt mig i vanliga fall. Det var inget fel på sätet utan tjommen på platsen innanför som luktade som en blandning av sprit och utedass. (Jag gillar inte utedass, för er som missat det!) Sen gick han i alla fall av men jag ville inte flytta in för jag var rädd att också lukta, eller att någon skulle komma och tro att det var jag som faktiskt luktade. Det stod massor med folk nere vid travbanan så ("buss-åkar-sjysst") som jag är så flyttade jag i alla fall in! Ja, vad sätter sig bredvid mig då?? En till tjomme som hade helt gulsprängda ögonvitor och hostade suspekt, grädden på moset var väl när han började peta näsan... "Åk kollektivt" *suck*

Idag har jag haft busstur i alla fall förutom att jag missade bussen hem. Ja, Jonas, Björn hade inte så jävla fel, jag kommer fan ALLTID tio minuter för sent (i bästa fall) men det som retade mig var att enligt min klocka var jag ju i tid till tåghelvetet. (Så många svordomar på en relativt kort mening.. Bråå!) Jag kom hem och lagade chili con carne, varken Gustav eller jag har ätit det sen skolan, lite roligt att göra det då! Det vart ganska gott, tycker jag men sen är jag inget jättefan av chili con carne kom jag på efter att jag hade lagat. Men så är det! Imorgon blir det nog korvstroganoff! Då ska jag äta gröt eller fil (med kalaspuffar) på eftermiddagen på jobbet så att jag kan åka och träna och SEN laga mat. Annars kommer jag ju aldrig iväg och kan träna! Jag äter ju som en mindre häst, numera!

Nu ikväll har jag hämtat min klähähänning!! Den är jättefin men jag är ju som vanligt lite liten så jag måste sy in några knappar! Tur det var knappar i alla fall =D. Den var inte för stor men den var sådär så jag kommer gå och spänna mig för att den inte ska halka ner och oavsiktligt visa för mycket bland alla släktingar och vänner... =)

Jag har också varit hos Anna och Andreas och Fanny nu och Fanny var så mysig! Vi kelade jättelänge och jag fick världens kyss på hakan TVÅ gånger! (Kyss = öppen mun som suger på hakan) sen försökte hon slita av mig läppen men det är sånt man får ta, liksom!!

Jordens leende =D

Pruttåsa


Haha!

Och så avslutar vi med ett leende igen =)

Det är så mysigt med henne <3. Anna och jag fikade lite, drack te och åt några kakor, skönt att bara sitta och ta det lite lugnt! Jag drog mig hemmåt vid tio och nu ligger jag i sängen och bloggar =). Men jag ska faktiskt ta och sova nu, ska kolla om Lollo och Anna har bloggat och sen titta på insidan av ögonlocken. Tills jag blir väckt av min katt, han har tvångstankar, det är jag säker på! Han rakar sand i kattlådan i minst tio minuter varje gång! TIO minuter!! Otroligt irriterande att vakna till!

Natti på er!

Pusskram

Kommentarer
Postat av: Lollo

"Åk kollektivt", ja kanske det, men kanske ännu snarare "Åk INTE kollektivt"... ;) Puss på da!

2009-05-06 @ 23:46:11
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/
Postat av: Stefan

:)

2009-05-07 @ 02:40:32
URL: http://www.stefan-nilsson.se
Postat av: Anna

Usch och fy för såna medresenärer, då hade jag hellre stått ;)

2009-05-07 @ 08:11:01
URL: http://annensnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0