God day folks!

Oj, vad länge sedan det var jag bloggade! Jag har inte haft varken tid eller lust men idag känner jag att jag har lite ork över =). Jag har farit som en liten skottspole med bussen den här veckan! Tränat två dagar (precis som det ska) och bakat en massa till idag som är första födelsedagsdagen! Lena & Svante var här och åt potatisgratäng och rökt fläskfilé med oss. Sedan fikade vi med bullar, chokladbiskvier, kokoskakor och tårta. Jag är ju inte så mycket för kakor men de som vet tyckte det var gott så det var ju bra!! Nu går Ronja Rövardotter på tv så jag ska strax titta på den men först ska jag lägga upp några bilder och så ska jag ge er ett litet citat ur min bok som jag läser; Flickan som  inte fick finnas. Very good. Först bilderna!!







ETHELS INTE-TALA-INTE-AVSLÖJA-LISTA:

Inte berätta för någon om att mamma hela tiden säger att hon
ska ta livet av sig och att vi ska leta i tvättstugan när vi kom-
mer hem. Hon ska göra något med elen där.
   Kom ihåg: Fråga farbror Gabriel som är elektriker hur man
kan ta livet av sig i en tvättstuga. Nej, förresten, då talar han
bara om det för mamma och så säger hon att det är en ny
barnpsykologgrej och då måste jag gå till tjocka Mia och kasta
skuldbollar och det är FAKTISKT värre än att mamma tar
livet av sig.

(Det här var alltså ur min bok =)) Det är så vi ska göra Lollo! För när man har skuldkänslor över saker hela tiden, saker man borde gjort/göra eller saker man inte har någon kontroll över alls då ska man tänka sina skuldkänslor som färgglada bollar som man kastar iväg. Undrar om det funkar... =D

Nu ska jag kolla på Ronja Rövardotter och prata med Lolloisen på msn =D.

Kram på er! 

Kommentarer
Postat av: Lollo

Skuldbollar... hm. Som att stta ord på skuldknslorna... :) Tål att tnkas på :)

Jttefin tårta Åsa! SÅÅÅ Åsig!!! :D Puss!

2009-05-17 @ 20:58:18
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0