Mustumme?

Jag har ont i min tumme idag! Det värker lite till och från och jag har suttit mycket vid datorn de senaste dagarna, spelat, tittat på tv-serier och lite annat. Jag kanske har fått en mustumme? Det kan man säkert få! Jag ska köpa en stressboll och träna upp min tumme! Bestämt.

Gustav och jag sitter och tittar på X-men, jag gillar de filmerna, vi har bestämt att gå på bio i veckan på den senaste. Jag skulle ju vilja se "Män som hatar kvinnor" också men jag kanske ska vänta till den kommer på dvd så kan vi hyra den och se hemma, istället. Jag har en känsla av att Gustav egentligen inte vill se den och dessutom vet jag att det är en våldtäkt i den och jag måste kunna gå och sätta på kaffe eller liknande! Någon som sett "Derailed"? Otroligt otäck film med Jennifer Aniston, där det är en så hemsk scen! Usch och fy. Anette har gett mig ett knep när man ser på otäcka filmer och det är att titta på hur duktiga de är som sminkar blod, sår och sånt men när det bara är obehagligt är det svårt att tänka så! Och i synnerhet när det är otäck musik och saker/folk smyger på och skräms. Hua!

Nehe, snart är det sängen som gäller, klockan är 22:41 och jag ska ju upp och jobba imorgon. Jag ska åka buss, tänkte åka bil på tisdag för jag ska handla lite då.

Måndag - träning
Tisdag - handla
Onsdag - bio?
Torsdag - bokat tvättstugan för att tvätta köksmattan & träna (Inte i tvättstugan, dock)
Fredag - inget inbokat!
Lördag - inget inbokat!
Söndag - morsdag, till min mamma först och sedan till Lena i Hovsta.

Någon av dagarna ska jag sätta mig in i det här med EU-parlaments-valet också! Det är ju snart dags för röstning och jag är clueless så jag ska läsa på lite så jag vet vad jag ska rösta! (Det medborgerliga ansvaret, som det så fint heter) Sen är det bara att övertyga Gustav om att han ska rösta.

På tisdag har jag massor av ärenden, när jag kör bil, jag ska byta in vår tomma kolsyrepatron till Soda streamern så vi kan göra lite bubbelvatten och inte avslaget bubbelvatten, som det blir nu. Sen ska jag köpa kattsand på Grizzly, mathandla på Coop, hitta en studentpresent till min brors tjej, hitta några björnar eller liknande att  hänga om halsen på alla som tar studenten (Danne (bror), Sara (Dannes tjej), Alex (bror) och Andreas (Alex bästa kompis, nästan som en i familjen)) och sist men inte minst tvättmedel, sköljmedet och sånt på Rusta! (Skitbra, faktiskt. Det är ju samma märken men till mycket billigare pris! Otroligt!)

Katterna har varit relativt utslagna idag så jag har passat på att klippa klor och borsta päls, skönt att slippa ta ett bråk för då måste man liksom fullfölja och tvinga dem att ligga stilla annars får de ju sin vilja igenom på ett högst opedagogiskt sätt och det funkar INTE! Förresten, Lollo, så har jag redan märkt skillnad på den här "bords-grejen" (katterna ska inte få vara på några bord, här hemma längre) nu behöver man bara harkla lite så hoppar de ner. Dvs. de har fattat vad jag vill! Bra start! Nu gäller det bara att de respekterar mig, nu fattar ju jag också att de kommer att vara på bordet när vi inte är hemma men då finns heller inget viktigt på bordet; mat, fika eller nåt sånt. Jag blir glad om jag slipper katthår på ALLA mina smörgåsar.

Någon som sett "Oskyldigt dömd" med Mikael Persbrant? Jag har inte sett ett enda avsnitt, det är nog ganska bra. Såg nu att det är seriestart på torsdag, man kanske skulle titta på det.

Nej. hörrni! Sängen lockar, faktiskt, även om jag klev upp obehagligt sent idag. Jag har städat hela lägenheten och köpt ett par jeans och ja, då blir man ju trött! Tar förresten gärna emot förslag på vad man ska ha på sig på studenterna nu i juni. Två ska jag på och jag vill inte ha samma klänning båda dagarna, det blir säkert varmt (*hoppas*) så jag lägger upp förslag på sommarklänningar imorgon! (Om jag orkar efter träningen och matlagningen).


Den här bilden valde jag förresten som tack-korts-bild, blir bra, va?

Måste bara lägga upp den här på Fanny också, den är så rolig!

Vaddå vig?

Natti natti så hörs vi imorgon!

Puss&kram

Kommentarer
Postat av: Lollo

Den bilden blir jättebra Åsa! Du var så fin i din UNDERBARA klänning!

Vad bra att katt skuttarna hajjar vinken, så småningom kanske du kan lämna en tårta på bordet och gå därifrån t.o.m.? ;)

Vi måste höras nån dag, jag behöver lite semester från alla galenskaper! Hihi, nej men det är rätt intensivt här. Var jätteskönt att åka till mormor igår så syskonen kunde ta vid litegrann :)

Vi hörs sötnos! Puss på sig!

2009-05-25 @ 09:51:59
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/
Postat av: jonas

Grattis förresten vi köpte ett stressbröst till E.M funkar

2009-05-25 @ 14:44:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0