Måndag

Se där! Så var det måndag igen, om livet ska gå såhär fort så kommer jag inte hinna leva innan det är slut! Det är ju läskigt!

Idag har jag:

§ Jobbat
§ Fikat med Sara - så laddande av batterier!
§ Dammsugit köket, skurat köket & torkat alla luckor (låt er inte luras, jag är inte så duktig, har ett litet kök!)
§ Pratat med Louise - laddat ännu mer batterier
§ Pratat med mamma
§ Lagat mat
§ Tvättat en maskin tvätt (Shit! Kom just på att jag glömt hänga den!)
§ Ätit
§ Skördat i FarmVille
§ Blogga (r)

Jag har inte tränat, det ville jag men det har liksom inte hunnits med idag! Dock har jag skrivit ut tidrapporter till alla för november när det nästan är dags att börja fylla i december, ibland går det inte så snabbt för fröken Sjöborg...

Vi åt potatisbakelser idag och jag lyckades skära av mig en av mina långa naglar med min nya vassa kniv, tråkigt med nageln, jag har sparat länge - tur det inte var fingertoppen, det tar längre tid att växa ut! Jag har faktiskt också pratat med min äldsta bror (i Filipstad) det är inte ofta jag ringer till honom, vi pratar ofta men då på msn. Jag läste i tidningen att influensan har drabbat -80- & -90-talisterna värst så jag skulle bara övertala honom att vaccinera sig. Samtalet lät så här:

Jag - Hej, det är Åsa.
Sebbe - Hej! lite stressigt med massor av ljud i bakgrunden
Jag - Vad gör du?
Sebbe - Spelar Fifa!
Jag - Med kompisar?
Sebbe - Ja!
Jag - Börjar svamla om att jag ska ringa en annan dag. Eller förresten - Knivarna är supervassa, tack tack! Och du måste vaccinera dig!
Sebbe - Ja, jag ska.
Jag - Okej, vi ses på fredag.
Sebbe - Okej!
Jag - Hej!
Sebbe - Hej!

Kort och koncist, skulle man kunna kalla det! Gick på max en minut! Förresten så kommer Sebbe hit på fredag för att några människor som inte vet skillnaden på mitt och ditt har skruvat loss hans blinkers på bilen (!!) och Björn hade fått tag på nya begagnade ("nya begagnade" det var roligt!) hos Ragnarssons i Lindesberg (smygreklam) så Björn & Alex kommer och lämnar dem hos mig på onsdag när de åker förbi på väg till Lerhamn ([Skaaauuune]) och Sebbe hämtar dem hos mig när han åker förbi till Norrköping på fredag (HAHA! Kolla längden på den där meningen & försök slå den!). Undrar om jag får någon form av kompensation för detta, en provision för att de använder mig som mellanhand... Mellanhänder är ju dyra. Ska kolla upp det där!

Vi har ätit potatisbakelser ikväll, då ska man baka potatisarna innan man gör någonting annat så jag skickade ett sms till Gustav när jag och Sara fikade så att han skulle förbereda så att potatisarna var färdiga när jag kom hem. Jag skickade utförliga instruktioner "Sätt ugnen på 175 grader (plocka ur om det står någon plåt i ugnen först) när den är varm lägger du in potatisarna". När jag kom hem låg det fem bakpotatisar i en iskall ugn. Då hade han slagit på båda ugnarna tills de var varma (jag fick detta förklarat för mig, Lollo efter att du och jag pratade =P) när den var varm har han lagt in potatisarna och skulle slå av nederugnen, har då dragit ett hack för långt och inte märkt att båda ugnarna slocknade. . . Så det tog en och en halv timma att få mat trots mitt genidrag att han kunde hjälpa mig förbereda!

Imorgon blir det bara jobb & sen hem och fixa någon form av mat, tvätta ytterligare en maskin (pga dessa olidligt äckliga djur i mitt sovrum) och sen bara ta det lugnt! Onsdag ska Lollo och jag titta på film och dricka te ♥.

Nu - hopplockning av tvätt, hängning av tvätt och sedan göra sig ordning för sängen! Jag har ju börjat i Keplers Hypnotisören - läskigt spännande. Det är bara en provversion av ett par kapitel jag har, för trogna adlibriskunder. Så jag lär väl köpa hela boken när jag har provläst den - de vet hur de ska få merförsäljning, de där!

Natti natti på er & sov gott!


Kommentarer
Postat av: Lollo

Åh pratat med både mamma och syskon :) Det är ju jättebra!



Hur gör du potatisbakelsenra? Det glömde du skriva! ;)



Puss puss gullunge!

2009-11-16 @ 23:04:23
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/
Postat av: Lollo

Hej hej!



Hoppas ni har en mysig födelsedagsfest nu, ledsen att jag inte kom men jag är mer död än levande :(



Tar en liten paus från plockandet i kassar, tror jag hållit på i två-tre timmar nu och det börjar kännas i ryggen. Har blivit en full kasse med saker (mest papper) jag ska slänga hittills, känns ganska bra! :) Var ska jag göra av allting??? Ingen aning. Per-Åke och Helene tog iallafall med sig soffan och mina stolar, skönt! Nu slipper jag leta plats åt dem iallafall. Dom fick stå i hans lillstuga tills jag ska ha dem :)



Nu ska jag fortsätta innan jag somnar och inte orkar mer!



Puss och kram mitt hjärta!

2009-11-25 @ 21:57:01
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0