Och så kom Polly..

Riktig tv-kväll blev det! Fast jag har pratat länge med Lollo och en liten stund med Majan! Men jag såg i alla fall finalen på Ensam mamma söker och som sagt så valde de så rätt så rätt! Jag satt här och bölade en liten sväng och Gustav började asgarva och sa "jag går och köper cigaretter, jag mår fan dåligt av att se det här!". Han är jätteglad att mammorna tog slut men jag kommer saaaakna dem! Massor! Det här var första säsongen som jag följde slaviskt. Jag gillar mammorna, speciellt Ulrika, hon är så mammig, supermamman! =)

Sen var det film på trean, Och så kom Polly. Den är bra! Mycket bra...

vi har ätit falukorv & potatismos idag och Gustav var överlycklig, han sa att det var hans älsklingsrätt. Det är ju trevligt att han gillar maten jag lagar även om det inte är min älsklingsrätt! Dessutom stinker håret falukorv tills man tvättat det. Irriterande, tycker jag! Imorgon blir det köttfärssås och spaghetti, tisdag något med kyckling, tror jag!

Vid två åkte jag bort till pappa för att bara hälsa på på farsdag, jag blev bjuden på levergryta med klyftpotatis, mums filibabba!! Sen farsdagstårta & kaffe. Farmor var där också så jag fick hälsa på henne, det gör så ont i mitt hjärta när jag ser hur gammal hon blivit på kort tid. Hon fyller 80 i januari och har sökt för att få en servicelägenhet så att hon ska slippa laga mat och städa själv. Och det vore nog väldigt bra för henne! Men jag ska få komma dit på rotmos & fläsklägg i veckan! Mmm mmm mmm!

Nu ska jag kolla på grannfejden!

Hörs imorgon!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Jag tittade också på grannfejden, lite kul avsnitt.... :D



Godnatt sötis

2009-11-08 @ 23:50:15
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0