Akademiker söker fru

Verkar vara ett envist rykte, jag har hört det från flera håll & jag har spridit det vidare i min tur. Att det kommer ett tv-program som heter Akademiker söker fru, alltså. Nu googlade jag på det och hittar bare en blogg som heter så... *suck* jag som tyckte det var lite roligt med ett sånt tv-program! Jag har inte följt Bonde söker fru men däremot Ensam mamma söker. Det är roligt! Och det är ikväll! Jihoo! Ska påminna majsan.

Min telefon har pajjat, eller så är 3 konstiga & stänger av min täckning (ja, jag tar det personligt!) jag kan ta emot sms men inte mms, kan inte ringa ut eller skicka sms. Och jag har noll pluppar i täckning. Detta gör mig en aning desperat, även fast jag inte behöver ha tag i någon och jag har en hemtelefon. Jag känner mig låst, på något sätt. Jag skickar alltid (och jag menar alltid) sms! Eller mms! Såfort jag ser något roligt som mina katter gör så skickar jag mms till mamma eller Maja. Jag älskar sms-funktionen. Gustav har heller ingen täckning så det kanske är huset som är konstigt?! Vem vet...

Nu ringde Anna (som för övrigt har täckning på sin 3-mobil!!) och sa att hon köper med sig fiiika! Mums filibabba! Hon ringde igår för att höra om hon kunde komma över en sväng efter tre och för oss gick det alldeles utmärkt. Gustav ska ju spela badminton sen men hon & jag klarar oss själva. (Anna är Gustavs syster)



Anna & Fanny-banny

Igår (innan min mobil började dumma sig) fick jag ett mms av maja på oss två när vi var på Åland. Åå det var så himla roligt!! Ellie måste komma iväg till Frankrike nu så vi kan hälsa på henne där nere sen!! Och om Alexander kunde komma iväg till Nya Zeeland och klippa får så kunde jag & Maja hälsa på honom också! Vore fantastiskt roligt! Sebbe pratade igår om att de behöver bergsingenjörer i Finland så han kanske flyttar dit efter examen då! Dit kan vi ju också åka, inte så exotiskt men det duger bra! (Fantastiskt ur den laktosfria vinkeln!)

Sådär då, då går det inte att centrera bilden igen! Kul kul... Har förresten beställt några julklappar idag! Känns bra att vara ute i god tid, och ett måste när csn flåsar en i nacken. Gustav och jag måste sätta oss och boka hotell för nyår nu också, så vi slipper sova på gatan. (Eller betala hutlöst mycket pengar) Men det löser sig nog, det där! Tror alla andra är mer nervösa än vad vi är för att vi ska få en sovplats.

Nu ska jag sätta på lite mer kaffe & klappa Semlan, hon sitter och tittar på mitt tangentbord och det betyder att snart, mycket snart, kommer en kupp där hon lägger sig på tangentbordet för att få min uppmärksamhet. Ojoj, nu börjar hon trampa och kloa i armstödet, måste sluta skriva nu!

Hörs sen!


Kommentarer
Postat av: Lollo

HAHA, jag har precis bloggat =)

2009-10-11 @ 19:27:48
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag har också 3 och förra veckan spärrads min täckning och all utgående trafik, kunde varken smsa eller ringa och jag fick panik! Sen visa det sig tydligen att att jag nått min gräns på kostnadskontrollen.. Roligt värre. Men jag tycker 3's täckning lever sitt egna lilla liv hela tiden :s

2009-10-21 @ 01:32:20
URL: http://emojenzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0