Ensam mamma söker

Hej igen!
Ensam mamma söker går på min tv nu =). Jag gillar det! Det är mysigt och så kan man förfasas över karlskoga-tjejen! Gustav sitter och spelar, pratar i sin lilla lur med Jocke (tror jag).

Igår hade Gustav sina kompisar här, de skulle till Frimis! Vi (tjejerna) gick till Satin och ja, det slutade med att killarna följde med oss, alla utom Oskar som gick med sin tjej och hennes kompisar till Frimis. Jag har inte varit på Frimis på 100 år! Eller inte riktigt men nästan... Satin var sådär igår, eller så var det jag som var opepp! Jag mådde inget vidare igår, var trött & hängig & Maja tappade rösten efter ett tag så vi gick tidigt. Jag cyklade hem och här satt Gustav och Jocke och väntade på mig! =)

Jag har förresten laddat ner ett rosa band till min telefon också! Kostar 50,- + sms-avgift och det går såklart till Bröstcancerforskningen! Smsa ROSA till 72988 och gör skillnad. En kan inte göra allt men alla kan göra något! Gustav köpte ett rosa band till min jacka när vi var på stan igår. 25,- kostar de i år! Och det står en text med blindskrift på dem "ska bara" står det.

(Gert Wingårdh) 2009 års designer: "På 2009 års rosa band står orden ska bara skrivna i blindskrift. Orden uttrycker det obehag många kvinnor kan känna inför bröstcancerfrågan och de ursäkter man kan hitta på för att slippa undersöka sina bröst. Att undersöka brösten är som att läsa med fingrarna, därav blindskriften. Jag hoppas att bandet kan fungera som en påminnelse om att undersöka sina bröst och gå på mammografi när man blir kallad. På så sätt kan ännu fler upptäcka och överleva bröstcancer."

Man kan kanske tycka att det är ett deprimerande ämne men det är viktigt!! Ju mer koll man har, ju fler kampanjer man har desto större blir medvetenheten och chansen större att man når fler som kan botas! Superviktigt!!

Nu ska jag kolla klart och skörda mina hallon på FB!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0