Glasögon & Idol

Heeej på er!
Idag, idag har jag på mig mina glasögon för första gången på, ja, jag vet inte hur länge! Oerhört korkat eftersom jag ser fantastiskt dåligt utan dem! Jag slutade använda linserna i våras eftersom jag är allergisk mot pollen, gick inte alls att ha dem i, det skavde och jag kliade och drog ut mascaran och ja, hade alla andra problem man kan hänga upp sig på i brist på mer livsnödvändiga saker, som mat för dagen eller tak över huvudet. Så jag har alltså gått omkring med konstant huvudvärk sedan tidigt i våras eftersom jag inte har sett! (Till detta kan ju tilläggas att jag faktiskt har en IQ på 121, vilket räknas som ganska högbegåvat om man mäter med Menzas mått. Var bara tvungen att tillägga det...) Nu har jag dem i alla fall på mig och det var en sådan befrielse! Jag är avslappnad och det känns så himla bra! Anders har dessutom lovat att böja till de här siliconkuddarna lite så jag slipper märken på näsan. Omtänksamt =).

Ikväll har jag tittat på när Gustav spelade badminton med sin pappa, Anderas & en kille till. Det är alltid roligt, de är så himla duktiga! Men jag blir nästan yr av att följa bollen hela tiden! Grymt jobbigt. Det var i alla fall kul att komma ner till Backahallen igen, tror jag måste spela badminton någon dag, det är jättekul!!

Jag lagade kycklingfiléer i ugn med kantareller (mammas plock!) och sedan åkte jag och hämtade Majan. Vi åkte hem till Jonatan & Ella (charmigaste lägenheten ever!) och där tittade vi på Idol & drack te. Mycket trevligt! Jag har aldrig fattat Idol. Vi diskuterade Idol första terminen jag läste på universitetet. (PDI A) Och där gick frågan huruvida det är okej eller inte att såga av någon som verkligen tror att den har talang vid fotknölarna, genom att säga genomtaskiga saker. Vad tror ni? Behöver folk höra att de verkligen inte kan sjunga? Ska vi ta ur dem den villfarelsen eller ska man låta folk leva i sin värld?

Jag tycker i alla fall de kan få leva där och tro att de är duktiga på att sjunga. Det viktigaste är ju ändå att man är glad och tycker om det man gör. Älskar de att sjunga, så absolut! =) Sjung ut! Nu har jag i alla fall upptäckt Idol! Det är roligt att titta på! Förutom han slibbdomaren, Andreas, eller vad han heter, han äter upp småflickorna med blicken. Äckligt! Skärpning...

Nej, nu har jag ont i huvudet ändå! Vätskebrist, om jag får ge mig på en kvalificerad gissning! Dricka vatten, borsta tänderna, sminka av mig, tömma kattlådan, torka av köksbordet (stört jag vet, men jag måste det innan jag lägger mig).

Imorgon är det kalajs för lillebror (som fyllt 21, inte så liten längre!!) och mamman =).

Hörs imorgon!

Kommentarer
Postat av: Gabriella

hahah ja

2009-10-10 @ 00:50:40
URL: http://gaabriiellaa.blogg.se/
Postat av: Veronika

Haha okej, blå band! Tycker du får köra rosa oxå ;)

2009-10-10 @ 09:35:12
URL: http://veronikascrib.blogg.se/
Postat av: Lollo

Ha så trevligt i Rockhammar idag Åsa! =)



Kram på dig

2009-10-10 @ 11:17:36
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0