Åsa-dagen

Hej hej!
Idag är det lördag! Men det känns som fredag för att jag har jobbat, Robban, Anders & jag, enda som saknades var Jonas! Men Magnus täckte upp bra! Therese är med super & så Jens på lagret, dream-team, skulle man kunna kalla oss =). I torsdags somnade jag vid tolv för att jag var uppe och målade i köket sedan vaknade jag halv ett av att Gustav inte kom in i lägenheten (han hade varit på taklagsfest på TP) han var stupfull & fick inte nyckeln i hålet (sjukt roligt, by the way) han kom in, snubblade på tröskeln till sovrummet och måste ha somnat i fallet för han hamnade tvärs över sängen med huvudet på min mage och skorna kvar på fötterna och sen låg han så tills jag gick upp vid halv sju. Så jag sov inte så mycket! Sedan var det utgång igår! Vi var hos Jonas & Malin i Barnobackarna och sedan Coren (Kåren som "bytt" namn), görhög musik (börjar jag bli gammal??) i vilket fall som helst så har jag inte hört något på hela dagen, allt är som genom ett bomullslager och ett ständigt tjut i öronen! Jens trodde det var för jag var bakis men jag drack fasiken ett glas vin! Sedan var jag ju trött så det tog bra men inte så bra! Jag kom i alla fall i säng vid halv fyra i morse och så upp och jobba kvart i tio! (började då, alltså, så jag gick upp vid nio. God bless bil & körkort). Sedan jobba till fyra och så ut nu igen! Ikväll är jag ju hemma astidigt! Men jag ska upp och baka bullar imorgon!

När jag kom hem från jobbet idag så låg ett paket i hallen och väntade på mig =). Det är ju Åsa-dagen idag och jag påminde Gustav nu i veckan om att det var åsa-dagen idag och han kom ihåg det! Så han hade köpt ett Thomas Sabo-halsband och så fick jag ett presentkort för han visste inte vad jag ville ha för berlock till! De skulle få in en ny sändning i nästa vecka så han tänkte jag kunde köpa något själv. Thomas Sabo gör så sjukt fina grejer! Jag fick ett halsband av mina jobbarkompisar när jag fyllde 25, ett kort med en sten som berlock, så himla fint! Så fick jag ju nu ett långt! Och ikväll när vi var ute så hade jag min stenberlock i det långa halsbandet. Så fint så!


Fint, va?

Han är bra på att hitta på grejer, han! Jag ska väl avrunda här och diska våra tallrikar, kanske! Vi avbeställde diskmaskinen därför att jag har kommit på att jag gillar min fria bänkyta! Så vi får köpa ett barbord där man kan sätta i en lådhurts för att sedan ta bort våra lådor och sätta in en smal diskmaskin där! Hur som helst går det bra att diska ett tag, vi är ju bara två.

Nehe! Over and out! =)

Kramar Åsa

 

 


Kommentarer
Postat av: Lollo

Haha, är det kaffebryggaren du har står vid dörren? Skulle du ha med den ut!? ;)

Ja jag kan ringa dig, men jag KAN inte träffas om det finns influensa i faggorna som sagt, hoppas att morfar får vaccin så snart som möjligt, vi andra kommer nog åka på´t en efter en. Jag känner inte alls att du jagar mig, så så ska du inte tänka. Vi har varit lite på varsit håll nu senare delen av sommaren och haft fullt upp, och två bestämda möten som runnit ut i sanden är ingen panik, vi har hela livet på oss!!!

Ha en fortsatt bra vecka så hörs vi.

Kram Lollo

2009-09-15 @ 21:24:26
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0