Raymond & Maria

Någon som kommer ihåg Ingen vill veta var du köpt din tröja? Jag älskade låten när de kom 2004, om jag inte minns helt fel var det i samma sväng som hej hej Monika! I alla fall så är det Raymond & Maria som gjort "tröj-låten". Bandet består av fem medlemmar - Maria & Camilla sjunger, Per & Staffan spelar gitarr, Johan spelar bas & Mårten spelar trummor. Det coola med den här gruppen är att de vägrar avslöja sina efternamn, det är bra, tycker jag! Så okommersiellt! Skönt att det finns sådana människor/artister =). Tjejerna sjunger otroligt bra, i vilket fall som helst, rent och avskalat, man hör bara gitarren i bakgrunden. Mm jag gillar sånt här! Jag kommer att tänka på visan Kungens man, som vi sjöng när vi var i Grekland 2002 (utbytesstudent-tiden). Vet ni vilken det är? Fin visa, men hemsk! =)

Nu är jag hungrig! Ska se om man kanske kan laga nåt av det som ligger i frysen!


Kommentarer
Postat av: Lollo

Den låten var sommarplåga när jag hade sommarjobb på Kvinnersta, jag och Malin lyssnade på den hela dagarna kändes det som =) Är inte Hej hej Monika lite äldre? Jag kan ha fel där... =)

Kram Lollo

2009-09-18 @ 18:30:20
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0