Helt galen helg!

Ni kan tro att jag har ruschat runt den här helgen! I fredags tog jag ut en semesterdag eftersom jag skulle till Karin och fixa min utväxt på håret. Som av okänd anledning blivit blondt så när jag haft uppsatt de senaste veckorna har jag sett lite flintis ut, illa. Karin gillade inte heller bristen av pigment i mitt hår - hon trodde gud misstagit sig lite där, jag ska absolut inte vara blond och det har hon rätt i, tycker jag! Sedan skulle jag ju vara borta hela lördagen och komma hem ungefär samtidigt som mina galma klasskamrater från kvinnersta så jag ville greja hemma på fredagen för att slippa stressa sedan på lördagen!

Lördagen sen, gick upp vid halv sju, jag åkte hemifrån vid kvart över åtta. Bort till Trädgårdsgatan - till salongen - där jag mötte upp några av de andra modellerna för att bege oss till Loka Brunn. Mycket vänta och massor att äta och obegränsat med Lokavatten! =) Vi var alltså hårmodeller för Matrix som hade kurs för frisörer i Loka Brunn (om jag inte misstar mig helt!) Karin skulle föreläsa om håruppsättningar på kvällen så det var det vi var där för! Karin hade med sig en Make up-artist som heter Pauline som sminkade oss och då Karin som fixade håret!


Här är radarparet! Bilden är stulen från Paulines blogg! (Länk ovan!)

Och såhär såg vi ut!

Jag var brud, iklädd brudklänning och allt! Det var roligt, hemskt roligt! =)

 


Nu blev det ju nästan bara bilder på mig men det är för det är min blogg =). Alla andra modeller finns med på facebook! =)

Jag hoppar över den delen av dagen när jag fick bensinstopp utanför Karlskoga på vägen hem och lyckades bli liiite försenad så att Gustav fick ta hand om sex tjejer som satt och väntade på mig hemma i vår lägenhet. Det var kvinnerstatjejerna, vi skulle förfesta hemma hos oss och sen gå till Ritz! Det blev en bra förfest och en bra kväll på Ritz, trots mycket folk och en del fullisar. Jag hytte åt en kille, det var första gången jag gjorde det! Spännande! Men tjejer, nästa gång går vi ut tidigare och är kvar längre! Jag är fortfarande danssugen!!

Idag har jag varit och firat min morbror som fyllde år. Jag fick träffa mina fiina kusinbarn, Alma och lilla Ture! Alma och jag har ritat, jag fick inte läsa för henne men vi har upptäckt att vi delar intresset för rosa och hello kitty och det gör ju mig lite roligare i hennes ögon!

Nu ska jag sticka och fixa tacos!


Kommentarer
Postat av: Maria

Men åhhhhh..... Jag skulle ju också varit i Loka i lördags, men barnen blev sjuka och jag fick avboka Dan innan :(

jag har gått hos Karin i evighet! Vilken slump! Det var hon som gjorde min bröllopsfrissa, å så klipper hon mamma!!

Nu vill jag verkligen träffas snart och barnen längtar efter bakverk!

Hur ser dina veckor ut?!?

Stor kram Maria Lavesson

2010-04-27 @ 10:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0