En vecka!

Hej!
Nu har det gått en hel vecka sedan jag bloggade sist - IGEN! Helt otroligt vad fort tiden går hela tiden! Jag hinner inte riktigt med...

Veckan har varit som vanligt, jobbat mellan åtta och sex! Gustav har jobbat lite övertid i veckan såhär på sluttampen innan han blir tjänstledig! I tisdags var Anna & Fanny här och åt fisk med oss, Fanny tyckte bäst om knäckebröder Runda Björn och egentligen inte det heller utan smöret var det som hägrade. Jag gjorde fisk i ugn med champinjonkräm och kokt potatis till, det var gott! Fast nu känns det som att jag har ätit det hela veckan och fisk sprutar ur öronen på mig. Jag gjorde för mycket mat (som vanligt) och fick fyra matlådor. Suck... Dagen efter gjorde jag falukorv och makaroner och fick fem matlådor. De har vi dock inte ätit upp än. Kan man frysa makaroner? Det  kanske inte blir så bra...

I tisdags skulle min kära syster yster fyllt år, 39. Undrar om hon hade haft ångest om hon levt. Troligtvis! =D När hon fyllde 30 tog hon motorcykelkörkört och köpte motorcykel och hus på landet. De flyttade in till stan ganska så snart igen, vilket i alla fall inte jag är speciellt förvånad över - skulle jag med gjort. Jag kommer faktiskt aldrig flytta ut på landet igen, stadsbuss är min melodi. Inte länsbuss som går två gånger om dagen. Never!

Jag åkte inte ut till graven i tisdags eftersom Anna & Fanny var här men mamma, Björn, Alexander och jag var där i torsdags. De håller på och rensar bland gravarna där och det är massor som ska tas bort bredvid Fille. Jag frågade om man kunde boka en av dem men det kanske känns makabert? Fast det finns ju egentligen bara en sak vi vet säkert om vår framtid och det är att vi kommer att dö. Inte för att vara pessimist såhär på lördagskvällen [efter ett glas vin] men faktum kvarstår!

Igår kväll var Gustav ute med Jocke och jag grejade lite här hemma, jag drack ett glas vin först [är jag en liten helgalkis?] och sedan fick jag för mig att jag skulle reda ut sladdarna bakom byrån i hallen och började spika upp sådana här vita små krokar att hålla fast sladdarna med, i listerna. Det blev bra! Sedan tvättade jag, hängde all tvätt och ställde in luftavfuktaren i badrummet. Fy vad den är bra! På ett par timmar är två maskiner tvätt torra. Helt otroligt! Men jag orkade inte städa. Det har jag inte gjort idag heller! Slöhög! Men jag kan ju skylla på att vi har varit och spelat minigolf på Gustavsvik! Kanske ska ta tag i det hela nu då...

Jag ska träffa tjejerna klockan åtta på East West för att fira Majsans födelsedag! Det ska bli så roligt! Och goooott!! Mums, det var evigheter sedan jag åt sushi!

Nu ska jag springa och greja lite, tror jag!

Jonas - Rör inte katten! Köp en roller, eller två, eller tjugo!

Kommentarer
Postat av: jonas

För sent!!!

2010-08-16 @ 16:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0