Lördag!

Hej hej!
Fredagen började bra med att jag gick upp med Gustav kvart över sex, var på jobbet klockan sju och så frukost med Ella & Camilla klockan åtta! Sedan gick min arbetsfredag i lugnets tecken, telefonen var tyst - jag kollade på den flera gånger och den hade varken hängt sig eller tagit slut på batteri utan det var bara lugnt i butiksvärlden idag! Skönt när det är smidigt! =) Jag har orienterat mig i datasystemet och grejat med rapporter. Det är ett väldigt roligt jobb jag har, kan jag meddela er! Jag slutade vid fyra men tog med mig datorn hem och tänkte testa att koppla upp mig hemifrån, skönt att veta att det fungerar den dagen jag verkligen behöver kunna arbera hemifrån! Jag körde fast på en gång, faktiskt. Pratade med min bror på min lilla rosa dator och frågade var i hela fridens dar man sätter på det trådlösa nätverket på en HP? Han kom med flera förslag men det fungerade inte... Tillslut blev jag så frustrerad och pratade med mig själv och tryckte på din lilla symbolen för WiFi och sa till mig själv "jag ser ju klart och tydligt att du har trådlöst nätverk min lilla dator!" och VIPS! så var jag inne. Knappen syntes inte utan man skulle trycka på symbolen! Så har jag lärt mig något nytt! Jag kom inte in i mitt program i alla fall för sen fattade jag inte hur jag skulle göra, något med fjärrskrivbord och efter en kokosboll till lunch vid skrivbordet var inte humöret på topp. Så jag la ner det hela! Jag fick ju i alla fall igång ett steg! Weii!

Efter en liten blodsocker-boost bestående av yoghurt & havrefras så cyklade vi hem till pappa för att äta kräftor. Det var supergott och kul att träffa dem, det var länge sedan nu! Mamma & Björn är forfarande i Skottland och kommer ju hem på måndag! Får se om Sebbe tänker komma hit och köra SingStar med mig snart igen! Hoppas!

Sådär då, Selma försökte fånga en bärfis som pruttade på henne så hon luktar skit. Sune följer med Gustav ut på balkongen och röker fyra eller fem gånger om dagen (han har slutat snusa (Gustav alltså, inte Sune)) så jag har en passiv rökare-katt och en pruttkatt. Tror sovrumsdörren är stängd med kissarna utanför i natt.

Nu ska vi soooova! Natti natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0