Ångest

Hej hej!
Jag har förstått att ni väntar på ångest-inlägget! Det är inget riktigt ångestinlägg bara ett litet ångestbrev som kom med posten häromdagen! Tio-årsjubiléet för avgångsklasserna 9 a, b, c & d från Fröviskolan! =) Vilket betyder att det är tio år sedan jag gick ut nian! Tänk vad fort tiden går! Men samtidigt känns det som att man har hunnit med en hel del sen nian och jag kan ändå gå dit och känna att jag har gjort något med mitt liv som jag kan vara stolt över. Jag är stolt över mig själv och jag är inte samma rädda lilla flicka som jag var för tio år sedan. Tänk själv 16 eller 26, det händer verkligen massor på de tio åren!

Jag har haft en liten deppdag idag. Vi började prata om min vikt av någon underlig anledning på jobbet idag och M tycker att jag är onormalt underviktig =). Då sa jag att han skulle sett mig när jag började på EM för snart fem år sedan (kommer du ihåg, Jonas?? =D) Jonas kanske inte kommer ihåg att jag vägde 38 kg då men det gör jag. Fille hade dött lite mindre än ett år tidigare och så dåligt som jag mådde då ska vi inte ens prata om. EM blev i alla fall min räddning - Tack Jonas!! Nu - 12 kg och fem år senare tycker jag nog att jag har en relativt sund syn på mat och min vikt överhuvudtaget! Anledningen till viktsnacket var ju min deppdag!! Jag kommer ifrån ämnet här! Jag började i alla fall tänka på Fille och så var jag hos mamma & Björn idag och vi pratade om henne och så pratade vi om Simon så jag tänkte massor när jag åkte hem! Så självfallet kommer det ett tåg precis där hon dog när jag skulle åka över korsningen. Så jag fick stanna, ibland tror jag hon gör det med flit (ser till att det kommer tåg, alltså!) så jag ska fatta att hon är här någonstans. Jag blev ledsen och grät en liten skvätt för mig själv där i bilen =). Det brukar jag göra, aldrig bland andra - alltid för mig själv. Så mår jag mycket bättre sen! Så nu har jag alltså inte alls en deppdag längre utan känner mig ganska hoppfull! Imorgon ska vi ju på bio! Och jag ska hämta ut ett paket som jag beställt från www.bluebox.se med några små presenter till Gustav till Alla hjärtansdag och sen ska jag hämta ut ett par stövlar - till - på Maxim i västhaga, från www.have2have.se det ska bli roligt!

Josef och jag pratade om att beställa sommargrejer från www.bubbleroom.se de hade skitsnygga bikinisar - jag vet att det är mode med baddräkt i år men jag tycker inte det finns något fulare än baddräkt och om det finns något fulare än baddräkt så är det en Åsa i baddräkt. Jag blir ett litet skelett! Hualigen... Nej, tydliga avgränsningar var höfterna finns och så lite push-up, det behöver man. Jag måste kasta lite bikinisar också, jag kan inte ha hur många som helst, jag använder de dessutom inte! Jag har bestämt mig för att skaffa mig en bandeau-bikini i år! Denna! Och en annan randig som jag haft smakråd till att välja (han som ska köpa badbyxor från samma ställe - nämns ovan =)).

För övrigt så har jag inte kastat mina älsklingsstövlar än... De står och skäms på skohyllan bredvid de nya och fina. Jag måste ha en liten avskedsceremoni.

Nu ska jag ta med min man och lägga mig!

Vi får se om jag bloggar imorgon! Då är det ju Avataaaar! =D

heddå heddå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0