Farmor 80 år!

Hej hej!
Idag vaknade vi jättesent! Tror jag masade mig ur sängen vid tjugo över ett, alldeles för sent! Med tanke på att jag skulle vara borta hos farmor vid halv fyra och jag skulle baka någonting innan! Det blev mockarutor, efter mycket letande i Sju sorters kakor, fatta vad den där jävla kakan har många namn! Mockarutor, Kokoskakor, Hela världens kaka, Långpannebröd och Snoddas! Snoddas heter de i min bok! Har aldrig hört talas om maken! Jag gjorde de i vilket fall som helst i muffinsform och inte långpannan!

En form till pappa och en till farmor!

Farmor, eller pappa & Anette, bjöd på smörgåstårta. [=en bomb av ont i magen för mig]

Och som en liten extra socker-/mjölkbomb en Schwartzwaldtårta... "Den kan du och jag äta, Åsa!" sa farmor. Mm jo tjena, jag åt tre laktospiller och fick en känsla av att tårtan vände redan i svalget vid första tuggan [ursäkta den obehagliga bilden].

Lillebror var hemma [visserligen under protest eftersom hans bil gått sönder] men han var med på kalaset en liten stund i alla fall ♥.

Han ser lite finurlig ut eftersom han har snott min mobil, vid detta tillfälle!

Här är  födeösedagsbarnet! Hon ville absolut inte vara med på kort men jag lyckades knäppa ett i alla fall!

Och på min käre farbror! Kolla in kameran! De var tvugna att ta slut på rullen, när han sa det passade jag på att reta honom lite för hans ålder + att jag alltid kallar honom Farbror Thomas. "Du kan säga bara Thomas" säger han ibland. Hihi =D. Han och pappa började prata om farmors diskmaskin för det är ingen annan än hon som kan sätta igång den. Och då sa jag något om att det var en relik från stenåldern och då säger de bägge två att den inte är särskilt gammal. Men sa jag, hon har ju haft den hela mitt liv! Ja, det var nog 84 eller nåt hon köpte den! Ja... Då är den ju rätt gammal, för att vara en diskmaskin, eller hur??! [annars, om man räknar människoålder så är det ju inte gammalt alls! ;)]

Farmor var i alla fall nöjd över sin dag fast den hade gått fort, sa hon! Jag skjutsade hem farbror Thomas och hans fru [som för övrigt är urgullig och älskar att baka!] och sedan en snabb handling på Ekershallen och så hem!

När jag kom hem luktade min Sune överjävligt, jag vet inte vad han hade rullat sig i! Bara att han behövde ett bad nu

Sedan frös han och låg och skakade bredvid mig så jag bad Gustav värma en vetekudde så bäddade jag ner honom i soffan. 

Sedan har han legat där tills nu, så nu sitter han i fönstret och kikar ut på gården.

Nu är Sprängaren snart slut och jag sitter och diggar till Spotify [Akon] med mina julklappslurar! 

Roooosa!! =D Har fått dem av Alex! Av Sebbe fick jag ljuslyktor som står i sovrumsfönstret, skitsnygga!

Nu ska denna Åsa sova!

Natti natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0