Marieberg & finbesök!

Hej hej!
Denna helgen har ju avlöpt lugnt och sansat, inga oväntade händelser egentligen! Idag vaknade vi sent, det var skönt att sova idag! Gick upp och åt frukost i lugn och ro innan jag ringde mormor. Jag hade köpt hudcréme till henne i veckan som jag ville åka dit med idag, jag skulle nämligen ut till marieberg för att köpa kattsand. De hade halva priset på Grizzly om man hade kupong med sig! Jag gjorde mig iordning och gav mig iväg! Sprang in på marieberg och till MQ, hittade ett par jeans [eller snarare två par men insåg att jag måste sansa mig och bara köpa ett par!] sedan till H & M för att fixa beställningen till mormor som hon hann lägga till när vi pratade på morgonen; O´lays ansiktscréme. Där inne köpte jag också dag- och nattcréme till mig själv, hårsnoddar och hårspännen. Sedan vidare ner till Lagerhaus där jag har spanat in några glas, jag vill kasta ut IKEA-glasen! [I hate them...] så därför ska jag erbjuda Sebbe dem =). Väl där insåg jag att jag hade glömt rabattkupongen på kattsanden. *suck* På vägen ut till bilen slank jag visst in på Vila och hittade en tröja [!!] faboulus. Jag handlade en sväng på Coop till kvällen, chokladpudding, mjölk och lite grädde. Dessutom skulle jag köpa vitaminer till Gustav. Han äter några från Friggs med ABDE-vitamin [tror jag] och han började prata om att det var så länge sedan han köpte dem, det var när vi bodde på Idrottsvägen. Jag räknade lite snabbt och kom fram till att det snart är tre år sedan vi flyttade dit och insåg att jag borde kolla bäst-före-datumet. 2008-10-31. Så jag skulle alltså till just Coop för att köpa nya vitaminer. [Ja, jag slängde de andra]. Tror ni inte att jag höll på att åka ifrån marieberg utan kattsanden sen!! Jag kom på det i precis sista sekunden! Tänk om jag hade kommit hem utan sand...

Jag hann precis hem från mormor sedan för att fixa mat till Louise och Jocke skulle komma! Det blev helstekt fläskfilé med pressad potatis och [grädd]sås. En god sallad till och en pestovinäger, delikat! [Om jag får säga det själv!] Till efterrätt blev det chokladpudding! Blev och blev, jag gjorde, det var inte direkt något som bara hände. Väldigt sällan saker bara händer, i mitt liv! Till chokladpuddingen tittade vi på Bolt. Kan vara den bästa film som gjorts, jag älskar den! Jag älskar Bolt! Och om inte Strumpan hade fått ett hem i filmen så hade hon gärna fått komma hit. [För oinvigda är Strumpan en katt, i filmen].

Nu ska jag FaceBooka lite! Hörs imorgon!

Kommentarer
Postat av: Humpe

Tihi, faaaaank you... =)

2010-01-31 @ 22:45:17
URL: http://humpeshorna.blogg.se/
Postat av: Lollo

Det är så svårt att låta bli att fynda när det är så BILLIGT!!!



Bra sagt där Åsa, chokladpudding händer inte ;) Men det var en bra tanke :) Och maten var god och chokladpuddingen var bergis det med! :D



Puss på dig!

2010-02-01 @ 14:50:58
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0