Tröttis!

Nu har jag ätit! Från East West på lunchen, det var såååååå gott! Jag har längtat ihjäl mig efter sushi! [Hanna, om du läser det här så vill jag äta med dig ändå! Jag kan inte få nog!] Jag ska köpa sushi-ingredienser snart och prova göra egna! Som jag sa till Lollo & Jocke så har jag ju redan bambumattorna! [som om det skulle varit mitt värsta problem, om jag inte hade haft några...] Jag har hört från säkra källor att det är rätt svårt, dels att rulla och dels att få allt att ligga kvar. Kanske inte är så konstigt att det är dyrt med sushi, det är ett hantverk! Jag åt stående vid monteringsbänken på lagret och samtalade med lagerpersonalen [vad högtravande det lät... Jag och två grabbar pratade om London medan de monterade möbler och jag åt] Ni har väl inte missat att vi har rea snart?! Passa på nu!

Efter jobbet åkte jag till mormor ♥ där mamma var, vi drack kaffe, pratade om London och solresor som de hade gjort. Mormor berättade om när hon och morfar var på Teneriffa en gång, de hade en enda pool och den var på taket, man fick vänta tills solen hade varit uppe ett tag innan man kunde bada i den för det enda som värmde upp den var solen... Och när mamma och pappa var på Gran Canaria så fick man duscha mellan två och tre på eftermiddagen för då var varmvattnet igång. Vi håller på och planerar [okej, jag håller på och planerar] vår nästa resa. Vi ska köpa ny bil till sommaren och jag har jättelänge velat åka till Polen och se Auswitz på riktigt. Jag föreslog detta för Gustav för jättelänge sedan men han har inte nappat förrän nu i går. Om vi köper ny bil kan man ju åka genom Tyskland också och förbi Puttgarden [. . .]. Ja, det kan jag gå med på! Om vi lyckas spara en massa pengar och lyckas köpa en ny bil och sedan kommer iväg! Det vore väldigt "roligt" att göra det, när jag har velat det så himla länge.

När mamma, efter ett flertal telefonsamtal hemifrån [de klarar sig inte utan henne] var tvungen att åka så åkte jag och handlade och sedan fixade jag kycklingfiléer med ris och sås. Provade en ny krydda, vitlökspeppar - jättegott! Jag fick koka makaroner till Gustav för han ville hellre ha korv än kyckling. Vilket nu betyder att det är det enda han har ätit sedan vi kom hem till sverige! Korv med bröd på Statoil i Katrineholm, falukorv med makaroner när vi kom hem, falukorv och makaroner till kvällsmat idag och falukorv och makaroner i matlådan imorgon. Sedan tror jag det blir spagetti och köttfärssås till kvällsmat imorgon. Jag gör en sak. Jag skriver matsedel. Varje dag, i min kalender. Och på varje veckouppslag sitter en rosa post-it där jag skriver vad jag måste handla. Magnus tycker jag är störd... =)

Nu har jag just druckit en kopp te! Och nu började en film Behind enemy lines, tror jag det var! Den kan jag absolut inte se! Jag måste lägga mig!

Vi hörs imorgon, mina vänner! Förresten har jag bokat biljetter till Meet the Morgans till mig och Lollo på freeeeedag!! =D Jihooo!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vi skriver också matlista, vecka för vecka. Superbra ju!=)

2010-01-04 @ 23:23:02
URL: http://zaijasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0