Vinter!

Hej hej!
Det känns verkligen att det är vinter, mina läppar är snustorra och jag smörjer händerna tio gånger om dagen. Allt torkar! Det går väl an så länge man smörjer men såfort man slutar så blir det ett mindre helsike!

Igår gjorde Gustav och jag sjömansbiff tillsammans, det var mysigt! Jag gjorde faktiskt minst av oss, han skalade potatis, skar potatisen och skar lök, skar en del av köttet och dukade. Jag skar lite kött, stekte och hällde ihop alltihopa. Det blev jättegott men vi har lärt oss lite, köttbuljong istället för grönsaksbuljong (eller fond använder vi, ingen glutamat i det!) och så måste man ha öl i! Som det var nu blev den lite smaklös... men men, det gick ändå!

När vi hade ätit satte jag mig och knöt sådana här vänskapsarmband, kommer ni ihåg dem? Vi knöt dem på syslöjden när man var klar med någonting och inte ville påbörja en stor grej. Hur som så började Gustav fråga en massa saker om armbandet som jag gjorde och det slutade med att han också började på ett. Jag hade velat ha ett kort på min macho-kille som satt och gjorde ett armband men jag vågade inte ta upp kameran =).

Idag gick vi upp jättetidigt och har jobbat båda två hela dagen, nu har vi lagat korv & makaroner (vår vanliga måndagsmat och Gustavs älsklingsrätt), jag sitter och tittar på Paradise Hotel (!!) mot Gustavs vilja. Han tyckte jag skulle stänga av tvn =). Äh, ur en rent socialpsykologisk syn så är det ganska kul att titta på, de är rätt störda. Man undrar hur de blivit sådär! Arv eller miljö?? =)

Ska alldeles strax lägga mig!

Vi hörs imorgon

Kommentarer
Postat av: Lollo

Jag kommer ihåg dem! :) Måste erkänna att jag blir lite impad av Gustav Åsa :D



Puss på dig snäckan.

2010-01-12 @ 10:57:06
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/
Postat av: Humpe

Just nu sitter jag med en papperstuss på underläppen, den har spruckit så det blöder! Jag hittar inte mitt cerat!! snyft

Kramkramkram!!

2010-01-12 @ 18:00:23
URL: http://humpeshorna.blogg.se/
Postat av: Annen

Och elektriskt hår hör också vintern till! Grr!!!



Såna där vänskapsarmband var för avancerade för mig men jag minns att mina klasskamrater gjorde en massa såna men jag kan inte fläta :(

2010-01-14 @ 12:13:17
URL: http://annensnas.blogg.se/
Postat av: Lollo

Jag är också baksugen, men jag har liksom inte ens ork att tänka tanken här... :P Vill ha eget kök igen!!! :(



Ses ikväll stumpan :) Puss på dig!

2010-01-14 @ 12:26:29
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0