Sjukling

Min kisse [Sune] är en liten sjukling! Han började kräkas igår morse och har fortfarande inte slutat helt så jag var till veterinären vid lunch med honom. Han har en ätstörning; kastar i sig maten och kräks. Vet inte om det kallas Bulimi när han inte gör det för att bli smal [eller har han komplex över sin lilla kula?]. Veterinären var i vilket fall som helst inte speciellt finkänslig när hon sa till mig "Han är ju inte fet - bara lite mullig" [om han nu bryr sig om hur han ser ut, menar jag!]. Well, han får i alla fall bara äta fiskbullar till på söndag och efter det har han fått ett [diet]-foder med mycket fibrer i och då ska det vara uppblött så han inte äter för snabbt och att det sväller i magen. Dessutom måste jag börja portionera till dem - ingen fri tillgång med andra ord! Dropp, undersökning & foder och 1 200,- fattigare. Ganska billigt om jag jämför med andra gånger jag varit iväg med dem! Har också bokat tid för vaccination & chipp-märkning och friskintyg för försäkringarna. Produktiv dag, vill jag lova! Jag och Pernilla har knapprat in inventeringsresultat och korrigerat idag också. Åå vad jag längtar tills jag kan en massa saker!


Nu ska jag se efter min lillkisse!

Såhär låg han och sov förra veckan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0