Ego

Det var fest för mig igår!

Kära Åsa

Tänk att du nästan heter rosa

 

För fem år sedan började du som sommarvikarie på Em i Örebro

vem av oss hade då i sin vildaste fantasi kunnat tro

 

att du skulle få ha hand om företagets klöver

du skulle ju bara sälja möbler!

Jonas sa, Hon är en oslipad diamant

ska vi sätta en slant?

Det var inga problem när du kom,

för du är en person som är väldigt lätt för alla att tycka om.

Plikttrogen ärlig och härlig

aldrig som en del av oss andra...besvärlig.

Att shoppa med Åsa är en upplevelse i sig,

rätt som det är blir det världens ståhej

då förstår man att hon har sett någon rosa grej

då blir hon stel som en pinne och klappar händerna och ler som en sol...

och så säger hon...

titta vilka fiiiina

de måste bli miiina

Regnjacka, pennor, gem och skor

hur ser det egentligen ut där du och Gustav bor?

Vi har varken sett din cello eller dina katter

har du kanske fler undangömda skatter?

Presenter och vackra kläder

- du är lika vacker oavsett väder.


Hon är,

en vuxen kvinna som tycker mycket om barn

hon bakar kakor och tårtor med både deg och i garn

Nu ryktas det om att du gått med i en syjunta

vi undrar hur du ska klara det utan fickplunta?!

Ja du Åsa... vår härliga lilla unika tjej

man har många gånger frågat sig

hur det kan få plats så mycket värme och kärlek i dig.

Klok, nogrann, omtänksam och glad,

superlativen kan skrivas i en evigt lång rad.

När Gustav växt upp om några år

hoppas vi att han förstår

att han har den vackraste juvelen

nu när han har bestämt sig för att strunta i elen.

En dag kanske du blir tagen på sängen

och kommer få bära en klänning som ljuvaste marängen

Sen hoppas vi att du och Gustav får

massor med små Åsor med rosa rosetter i hår.

Åsa du och Magnus är ju "bra" lika

men du vinner för du har flest gånger bjudit på fika.

Men innan vi nu fortsätter med denna fest

kan vi bara konstatera att det är du som är bäst!!!

Tillslut vill vi skåla och önska lycka till

för att du ska få det bra är det enda vi vill

men måste erkänna att det var en riktig skräll

när du nu lämnar oss för Pagelle

 

Att jag inte bölade borde jag få ett litet pris för. Kan ju tilläggas att jag har varit i en mindre dimma sedan jag sa upp mig för två månader sedan och jag är fortfarande inte ute ur den! På måndag är det alltså Pagelle och nystart. Skumt det känns!

 

Idag har jag varit ute på jobbet för sista gången, ätit tårta, druckit kaffe, kramats med alla och fått en klapp på kinden av Conny [yes, I´m gonna miss him]. Så nu är det verkligen slut. Jag bara undrar när det kommer ifatt mig! Vi får väl se! Eller, ni lär bli varse när jag panikskriver ett inlägg om ångest! ;)

 

Nu är den förbajjade fotbollen äntligen slut, ända roliga var att Kjell Bergqvist var med i studion, han är en snygg-gamling. Inte för att han är exceptionellt gammal men jag är 26. Nu ska jag hyra film!

 

Puss på er och ha en glad midsommar!


Kommentarer
Postat av: Humpe

Åsa! Jag såg inte opera-kommentaren förrän nu, och Jo, deeeeet kan vi väl göra!!! Tänk att få klä sig prinsess-fin och sitta och känna sig lyxig!!

Underbart att det blev en så trevlig ''avslutning'' för dig, kraaam!

2010-06-25 @ 00:21:22
URL: http://humpeshorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0