Måndag!

Hej hej!
Idag har jag varit i Karlstad hela dagen, nu är hela kontoret flyttat! Och jag är så trött! Jag somnade jättesent igår för jag låg och tjolade med Gustav om livet och barn och kärleken och bröllop (stavas det så?). Han vill inte gifta sig och då blir det inga barn gjorda här! Jag kanske lever på 2000-talet men i sinnet skulle jag kunna varit född 1925! Det finns en ordning för mitt liv; hus - gifta sig - barn - leva lyckliga i alla sina dagar. Och gärna, som min psykolog säger, ett kontrakt över livet! Dvs. "Nu blir det så här och så här och så här och inget ändras med det". (Ni förstår ju alla varför, och att, jag behöver en psykolog, det är ingen hemlighet!).

Jag hittade en lapp som jag hade skrivit till mig själv sen jag blev ekonomiansvarig (och därmed satt själv inne på kontoret), det stod "Idag är det fredag, Åsa! Trevlig helg!". Jag kanske har berättat om detta något scitzofrena drag tidigare? I vilket fall som helst så fick jag mig ett gott skratt igen!

Imorgon är det lunch med bästa Ellan och Camilla och sen imorgon kväll är det dags för syjunta igen, hemma hos mig! Jag skulle behöva köpa garn men jag hinner inte imorgon, tror jag! Får se, får se! Jag vill fortfarande ha bullgarn till bullarna jag ska virka till Marias barn och jag kan verkligen inte hitta någonting bra! Har de inte på Handarbetsboden på Köpmangatan så får jag vidga mitt sökande till Nora & Lindesberg, det kan finnas där!

Nu sitter jag och väntar på att mina potatisar ska koka klart, Gustav sover på soffan (eftersom jag höll honom vaken halva natten med mitt tjat). Kissarna sitter och tittar längtansfullt ut genom varsitt fönster och allt är frid och fröjd här hemma! Jag kanske ska titta på prinsessbröllopet på SVTplay till maten?! Jag har fortfarande inte sett det eftersom jag var på dop och sen återträffen! För övrigt så blev jag stämplad av en stilettklack på mellantån på vänsterfoten = blå/gul/grön prick över hela tån samt en obehaglig knöl - slutsatsen är att den förmodligen är bruten. Men vad gör det! Jag har ju fyra till och den där ynkliga lilla tån gör ju ingen nytta ändå.


Ursäkta den äckliga tåbilden!

Trevligt att visa min mat sen! =) Den är klar nu i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0