The Old days

Hej hej!
Igår var jag på klassåterträff från högstadiet. Jag har inte haft kontakt med någon förutom Elin på tio år. Det var skumt och samtidigt väldigt roligt att träffa alla igår! Kändes skitkonstigt att alla man inte hade någon som helst relation till för tio år sedan nu var vuxna och behandlade alla andra som vuxna! Så idag har jag varit på min kusin Elins födelsedagskalajs och efter det var jag bara tvungen att städa i förrådet! Jag har rensat ur halva förrådet... Slängt en sopsäck full med skit och ska slänga fyra till men det var fullt i soptunnan. När jag var där nere hittade jag i alla fall en tavla som jag fick av min kompis Anders på gymnasiet. Den är så fantastisk och jag tror inte att jag fattade att den var det just då när jag fick den. Jag var 18 (fick den i födelsedagspresent) och fullt upptagen med att "vara vuxen" så säker i mig själv och min identitet men när jag tänker tillbaka - verkligen inte! En osäker liten glasögonorm! =)

Åsa som fyllt arton
Glöm aldrig att leva villkorslöst
så som man bara gör när man
har barnet kvar i sig. Bli aldrig
vuxen på riktigt. Snälla. Älska.

Vuxen är du nu. Enligt staten, men vad vet den?

Hoppas du vet det jag vet; du betyder ruskigt, vackert mycket för mig.

Coldplay - For you.

Jag önskar med hela min själ att du får ett lyckligt liv här på jorden och att jag fick dela lite av min tid med din.

Solen skiner på den som tror på det men idel solsken ger öken.

Lev dagen när den kommer, lev den inte efter, inte före.

Älska!

Se skönheten, dela skönheten med andra.

Skratta!

Glöm bort allt.

Gör allt du vågar och inte vågar.

Njut.

Du är nog den som mest gör min tid på Kvinnersta dräglig, till ett riktigt nöje. Tack.

Det finns inget som är för svårt för att man ska våga prova.

Njut, skratta, älska.

Med tanke på hur länge vi lever så är man död väldigt länge.

Se världen.

Jag älskar dig.

Livet är vackert, glöm allt utom skönheten, värmen.

Din själ lyser genom dig. Kärleken.


Allt detta stod runt ramen i tavlan och mitt i tavlan satt ett kort på en ensam napp. Och bredvid nappen satt annonsen som jag skrev först "Åsa som fyllt arton". Vilken kille... Han gillade mig! Och på baksidan av kortet stod en gång till att han älskade mig. Ja, alla utom jag hade fattat att han var kär i mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0