Tuesday!

Helloo!
Idag vaknade jag på rätt sida, allt har gått som smort, fått massor gjort på jobbet och, ja, en bra dag helt enkelt! Jag åkte till mormor med dammsugarpåsarna och trosorna och hon behövde handla så det gjorde vi! Jag hittade också svart marsipan på parkhallen! Tur! Började bli lite nervös!

Nu sitter jag på vår balkong och njuter av en nedgående sol! Life is good! Magnus och jag pratade idag och det fick mig att börja fundera! Det är så lätt att ta för givet det man har, att tycka synd om sig själv när man har lite motgångar och det är så många som är avundsjuka på vad andra har så att livet blir ett bittert lidande. Vi kom fram till en teori om att man har det så bra så man skapar sig själv problem, för att rättfärdiga att man mår dåligt, fast man egentligen inte har så mycket att må dåligt över! Nu menar jag inte att förringa problem, för det är klart vi har problem fast man lever i ett välfärdssamhälle, det jag vill säga är att man inte ska fokusera så mycket på det man inte har utan på det man faktiskt har! Så nu följer en lista över saker jag är tacksam över.

♥ Min Gustav
♥ Mina katter
♥ Att jag är frisk
♥ Att jag har tak över huvudet
♥ Att jag har ett jobb att gå till varje dag
♥ Att jag vet att jag är min lyckas smed, det är mig det hänger på att mitt liv ska vara bra, ingen annans
♥ Att jag har mat på bordet varje dag
♥ Mina arbetskamrater
♥ Att jag är jag och jag är stolt över mig

Sen har man ju hundratusen saker mer man är tacksam över men det här var basic! =) Nu funderar jag på att ta in kissarna från balkongen och kanske plugga lite matte! Jag skulle behöva det, jag har fastnat på en uppgift på math.se och det retar mig till förbannelse. Ett enda fel! Och det gör att jag inte kommer vidare! Bajs.

Vi hörs kanske imorgon! Då kommer Sunes första matte hit och ska hälsa på! Det ska bli roligt, han har ju blivit såå stor!!

Kramar Åsa

Kommentarer
Postat av: anna

fin blogg :)

2010-06-08 @ 22:56:34
URL: http://annsi.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0