Firande i förskott!

Hej hej!
Den här helgen har varit full av födelsedagsfirande hemma hos oss, vilket betyder att jag har stått i köket! Bakat kakor och tårta och lagat en massa mat! Torsdagen avlöpte i lugnets tecken, Alexander sov över här och jag var väl lite smått hysterisk. Jag gick och la mig tidigt i onsdags för att ja, jag var dyngtrött! Och Alexander ringde och frågade om han och Andreas kunde sova över här och det gick ju bra, såklart! Jag vaknade med ett ryck tjugo över fyra på morgonen och såg att lampan i hallen var tänd fortfarande så jag var tvungen att gå upp och kolla om de hade kommit och jag såg dem inte! Täcket jag hade lagt fram låg fortfarande i en hög i soffan och två-sitsen var tom! Jag fick panik, slog Alexanders nummer med skakiga fingrar - blev kopplad direkt till röstbrevlådan. Riingde Andreas - samma sak där. Å herregud, det bästa som kan hända är väl att de blivit tagna av polisen, tänkte jag! Tänk om de blivit nedslagna och rånade och VEM är de på fest hos?! Varför tog jag inte adressen osv. osv. Så jag ringde Björn och ja, var hysterisk. Och han sa, de får klara sig själva, de är vuxna, släpp det där! Men vad ska jag göra, frågade jag. "Lägg dig och sov". Okej... Inte det lättaste när man nästan oroar ihjäl sig! Så jag låg där och tänkte på allt hemskt som skulle kunna hända min älskade lilla bror, när jag hör ett snörvel, som är misstänkt likt Alexanders "tål-inte-katt-men-sover-hos-syster-ändå-snörvel" men jag trodde jag inbillade mig. Så hör jag det igen! Gick ut och kollade och då ligger han ju under täckeshögen!! Så jag anföll honom och pussade och kramade honom och nästan grät för att jag blev så lättad! (Lite överdrivet, jag vet, men klockan var, till mitt försvar, halv fem på morgonen och då är man kanske inte helt rationell!) Andreas sov över hos en annan kompis som bodde närmre jobbet! Puh...

Jag städade i alla fall på torsdagen, fredagen bakade jag tårtbottnar, chokladbiskvier, radiokaka och likörtoppar. Sen var det utgång med flickorna på kvällen! Vi gick till Ritz, där var det 50+ och vi gick hem kvart i ett.

Lördagen kom mamma, Björn, Sebbe, Alex & Andreas hit! Min kusin Elin och hennes man och deras små änglar, Alma & Ture och min moster! Mormor ligger hemma i bältros, stackars lilla mormor ♥. Jag ska åka dit med en bulle och en tårtbit imorgon tror jag! Om hon orkar med mig, hon är jättedålig stackarn!

På kvällen igår mötte jag upp Majan, vi gick så jag fick äta och sedan på en förfest på rudbecksgatan. Så trevliga människor! Det var jätteroligt! Vi splittade förfestgruppen vid Frimis, de ville gå in där men det var 20-årsgräns så vi som har passerat 25 kände oss lite halvt manade att gå någon annanstans! Det blev Ritz IGEN! Men den här kvällen var det roligare! Massor med folk, halvbra musik och så kom Gustav och mötte upp oss, det var roligt!

Idag har Gustavs mamma & pappa varit här, Gustavs syster & lilla Fanny. Jag fixade helstekt fläskfilé med pressad potatis, sås och en sallad. Det var supermysigt och Fanny älskar katterna! Hon jagade och klappade Selma och kikade efter Sune som gömde sig under sängen. Han är ingen social katt längre, han gömmer sig såfort det kommer folk hit. Igår kom han inte fram förrän flera timmar efter att mina släktingar gått. Han som var übersocial innan, lustig hur de förändras!

Nu kommer lite bilder från helgen och sen är det matten som gäller igen! Gustav och jag ska ut på promenix sen och så titta på en film och mysa lite ikväll tror jag! Imorgon är det lägenhetsvisning som gäller och fika med en kompis som jag inte har träffat på hundra år! Eller i alla fall 15! Ska bli superroligt!!


Mammas spillvin (hon råkade punktera en bag-in-box och hällde upp i alla flaskor som fanns =D)

Bästa Majan

Bästa Hannan

Synd att de inte var så goda som de ser ut!

Tummen upp!

Vi hade stort dansgolv i fredags!!

Bästa tjejerna ♥

Jag beundrar Almas kanin-tröja. Vi delar kärleken till rosa och Hello Kitty

Alma hjälper mig att öppna paketet jag fick av henne. En tub med lotion från Åhléns, för det var Åsas tub. (Står Å på alla Åhléns saker. Uppmärksamt av en 2-åring!)

Tårtan som Alex & Andreas hjälpte mig att kavla marsipanen till!

Farbror & moster till bästa Simon ♥.


En ampel till balkongen fick jag av moster & kusin, tillsammans med Åhléns-tuben av Almis. Moster hade bakat knäckebröd, recept uppkommer på bloggen inom kort. Världens godaste knäckebröd!!

MissDee-smycken (från Pagelle, för övrigt =)) från Lena & Svante (svärföräldrarna)

Strumpor från Alex =)

Halsband och örhängen av mamma & Björn

BÄSTA SERIEN EVER!! Av Sebbe, off course!! =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0