Matte

Hello!
Jag har äntligen fattat det här. Någon sa till mig att matte C är inte som matte, det är ett helt annat sätt att tänka och det stämmer verkligen! Det är inte matte längre utan det handlar om regler, Prioriteringsregler, kommutativa lagen, associativa lagen, distributiva lagen och kvadreringsregeln. Tänk att jag inte kan fatta när man säger det till mig utan jag måste räkna fel och slita mitt hår innan jag äntligen fattar att jag tänker fel! Men nu har jag ju fattat och jag har nästan en hel månad på mig att räkna ut hela boken innan prövningen är den 4:e juni... Jaa, hur ska det här sluta?

Gud vad jag längtar till Ensam mamma söker! Det kommer väl inte gå förrän i höst, de söker liksom killarna nu! Jaja, jag får väl hålla mig till tåls!

Förresten! Någon som vet var man kan köpa sockerpasta i Örebro? Någon pratade om Panduro... Får kanske förära med ett besök på Marieberg imorgon. Jag vill ha det till min födelsedagstårta! kanske får bli marsipan ändå men jag vill ha en vit tårta och då får jag väl hålla på och kavla själv! Det är enklare att handskas med sockerpasta.

Jaja, nu ska jag nog sova! Och imorgon är det söndag igen!

Sussa gott!

Kramar Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0