Med en enkel tulipan på bemärkelsedan...

Japp! Idag är det Selimings födelsedag! Hon fick välja mat -valde den rosa- och hon fick ett helt paket istället för att dela med Sunis!




Sune fick också en massa mat.

En liten present! Det är en mus som piper.

haha! "Vad är det som låter??"

Sune var mer intresserad av maten i detta skede!

"Vad är det som piper??"

Riktigt skojig leksak!

I sommar kommer jag att plugga matte! Jag ska ju göra prövning i Matte C den 4:e juni och jag fick ett brev från KTH för någon vecka sedan om sommarkurser i matte.

"Till dig som har sökt en högskoleutbildning som kräver kunskaper i matematik"

Det blir första gången jag går sommarskola! Det ska bli kul!


Det ser ju roligt ut!

Här är det jag fick någon form av "aha-upplevelse" av igår! Lagarna som styr matematiken!

När jag nu har entrat den förlovade matematikens land tycker jag alla dessa siffror ser roliga ut!


Igår shoppade jag, ju! Jag hittade formar som jag har letat ihjäl mig efter, formar som gör det möjligt att bygga tårtor på höjden - me like!

Nu jäklar ska det bakas!

En sikt har saknats i min utrustning under en längre tid!

Blomformar att trycka ut marsipan och dekorera tårtan!

Nu ska jag räkna lite till, tror jag!


Kommentarer
Postat av: Lollo

SV: HAHAHA, det är ett jättekul spel :)



Lilla Selmis är minsann en riktig liten princesskatt :) Skönt att det flyter på fint med matten!



Puss o kram!

2010-05-10 @ 19:35:51
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/
Postat av: Lollo

Men Åsa det är klart att man vanligen inte får semester på ett sommarvikariat :P Men jag hade privilegiumet att bli tillfrågad om jag ville jobba hela sommaren, NÄR jag ville jobba och om det var nån viss period jag ville vara ledig. Sen blev schemat skrivet i bara farten innan Jockes assistent hann lägga sig i. Men jag är självklart nöjd bara jag får jobba, såklart. Vem skulle inte vara det? :D

2010-05-11 @ 10:47:11
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0