Onsdag = fredag!

Elo!
Idag är jag fasansfullt trött! Jag har legat och pluggat matte varenda kväll fram till elva, halv tolv och sen upp och jobba dagen efter, halv åtta står man och väntar på bussen! =) Idag är det i vilket fall som helst onsdag men skulle kunna vara fredag! Imorgon är jag ledig, fredag är jag ledig, lördag och söndag är jag ledig! Jihoo!

Jag har bakat bullar ikväll men det gick fel ända från början så jag skulle inte ens ha börjat! Jag glömde vaniljkrämen när jag var och handlade, sedan jäste inte bullarna, jag åkte tillbaka till affären och köpte vaniljkrämen. Blandade i 2 dl pulver istället för 2 msk pulver och det blev hårt som cement, jag fortsatte ändå (jag är en oxe - vet inte när jag ska sluta envisa mig) så jag jäste bullarna en andra gång och de jäste inte då heller (off course!). Sedan satte jag på ugnen och efter en halvtimma undrade jag varför det aldrig blev varmt... Jag hade bara satt på lampan. På med värmen och snart in med bullarna, tog 225 grader för säkerhets skull och i 8 minuter istället för 10. När jag tog ut dem var de kolsvarta. Jag hade kunnat döda någon med de där bullarna. Jag pratade med mamma när jag tog ut dem och började asgarva. Vad skulle jag göra annat än skratta åt elendet?! Jag tar nya tag imorgon istället! =)

Imorgon blir det först storstädning, hur mycket det nu kan bli med tanke på att två grabbar i 20-årsåldern kommer att inta våra soffor i natt.

Men nu ska jag sova! Jag har haft en jobbig kväll =).

Kramar på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0