Saturday - the big nigth - sathuuuuurday!

Vi är lite sega! Men det går bra ändå! Potatisgratängen står i ugnen och vi ska till Jonas som fyller 25 idag! Men först mat, som ni kanske förstår! Potatisgratäng & rökt fläskfilé, det är gott det! En sallad till det och som pricken över i skulle vi haft pestodressingen men den står på jobbet tillsammans med kolsyrepatronen till Soda streamen. = Det blir naken sallad med obubbligt vatten. Men det går ju det med!

Vi har varit på Marieberg en sväng, skulle köpa något till Jonas och jag lämnade tillbaka en tröja. Vi var på Almstedts garden, jag fick med mig orkidéekompost hem så imorgon ska jag nog plantera om mina orkidéer och hoppas på att de blommar om! Jag lämnade tillbaka tröjan på Vila, jag kan inte gå omkring i ett tält. Jag är ju redan teeny och i ett tält kan man missta mig för ett barn, kanske... Eller ännu värre, kille. (Förutom håret då). Gustav köpte ett nytt spel och jag köpte en ny almanacka! Ska man börja på nytt jobb så månste man ha en ny almanacka! Det blev en som stödjer Rosa Bandet, jag gillar sånt. Inte bröstcanser såklart men vardagliga prylar som stödjer forskning runt olika sjukdomar. Då behöver jag inte ens välja, jag bara tar den!

Nu ska jag skära fläskfilé och sen är det mat! Vi hörs en annan dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0