XC60

Hej hej!
Idag har jag varit iväg på "utbildning" eller introduktion kanske man kan kalla det, med mitt nya jobb! Det var bara en extra dag såhär mitt i veckan! Jag gick upp kvart över fyra imorse och åkte mot Borås strax efter fem med tre glada prickar! Vi släppte av två av dem i Borås och den tredje och jag fortsatte vår färd mot Landvetter = jag fick köra en rolig bil! En Volvo XC60, tror jag det var, om jag inte såg fel på baklukan. Det var roligt! Automat och skitstor! Jag jämförde den med min clio men det var inte helt rättvist. Förresten måste jag sluta säga min clio, det är pappas från och med idag, jag har skrivit över den på honom och den står där borta och jag kommer inte att köra den! När jag börjar jobba inne i stan behöver vi ingen bil! Vi var och handlade i Ekershallen idag och vi gick både dit och hem och det gick ju alldeles utmärkt! [Att vi har bestämt att pappa ska ta bilen har ingenting med de tre parkeringsbötrarna som jag har fått på tre veckor, att göra. ]

Jag har haft en fantastiskt rolig dag och det här kommer att bli jättebra när jag kommer in i allt! Jag börjar bli lite nervös nu, bara! Jag kan ju mitt jobb så bra, på mina fem fingrar, och så ska jag börja om från början med någonting helt annat! Tur jag kan redovisning så jag inte behövde känna mig som ett rikspucko i Landvetter.

Nu är jag också fantastiskt trött och ska lägga mig på min spikmatta ett ögonblick och sedan soooova! Kommer somna ovaggad, vill jag lova!

Hörs säkert imorgon! Då är det Marieberg med mammi, ska komma ihåg att köpa trosor och dammsugarpåsar till mormor. Och hämta Alex bil, för att Gusti och jag ska till Vingåker på lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0