Slitsamt

Hej hej!
Jösses vad slitsamt det är att vara ute och flänga! Idag är jag en riktigt trötter som inte alls haft huvudet med sig men det har gått rätt bra ändå! Jag har dessutom shoppat - tre toppar på Pagelle! En illrosa, en illgrön och en himmelsblå. Jättefina! Jag har dessutom haft systuga här hemma på vardagsrumsgolvet nu i kväll och sytt in en massa kläder. Jag är en liten människa och kläderna är stora, från många affärer. Tur att jag inte har tummen mitt i handen, och tack pappa för min älskade symaskin! Det är nog inte jättemånga symaskiner som är så flitigt använd som min är. Jag har ändå bara haft den sen jag tog studenten... Ehrm, sju år. I'm getting old, people!

Den 28:e oktober har jag haft mitt körkort i åtta år och den 4:e november har jag känt Gustav i fyra år. Fast det känns längre, både Gustav och körkortet! Skumt!

Gustav och jag har lite Sagan om Ringen-maraton, i går såg vi halva första delen och i dag såg vi andra delen och har börjat på andra filmen. Ruskigt bra! Jag gillar tvåan bäst, tror jag!

I dag fyller Louisen år! 25 år på jorden! Det är stort, mina vänner! Jag har skickat sms och pratat med henne och jag skulle ha lagt på ett kort också men jag har lyckats slarva bort det. Jag hade skrivit det och allt men jag vet verkligen inte vart jag har gjort av det! Det kommer väl fram såsmåningom! Om du läser det här, Lollo, så vet du att jag tänkte ett steg till, i alla fall! =D

Jag funderar på om jag ska överge Sagan om Ringen och lägga mig i sängen och titta på Ensam mamma söker på Tv3-play! Jag missade det i går eftersom vi fortfarande inte har någon tv. Och den där nedrans boxen har inte kommit i dag heller. Dock såg jag en massa kabel i trapphuset - de håller på att dra in fiber i huset. Det gillar vi! Det gör ju inte mycket åt vår tv [speciellt inte nu - precis nu!] men det är ju bra internet! I morgon ska jag hämta ut en kjol som kommit på posten från H&M [de kläderna behöver jag inte sy in!] sen vet jag inte vad jag ska göra riktigt! Virka klart kakorna till Marias kompis, kanske! Jag behöver bli klar med dem nu! Och det stressar mig!

Nej, nu ska jag borsta tänderna och lägga mig i sängen!

Kram Åsa

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är så bra att tvn finns. :D

Föresten, vad tycker du om min blogg? Då menar jag inte designen som jag nyss har ändrat efter en omröstning på hur den skulle se ut, utan innehållet. Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-26 @ 11:33:56
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Lollo

Men Åsa, du behöver inte övertyga mig om att du tänkt gratta mig :P Minns du inte vad tokigt det blev på din födelsedag? Vi fick inga inbjudningskort och eftersom vi visste att du skulle skicka ut såna så väntade vi men inget kom :P Sen skulle jag överraska dig på din födelsedag (på onsdagen om jag inte minns fel) men då kontaktade du mig och sa att du hade annat för dig.



Finns ingen anledning för dig att ha dåligt samvete, det blir inget bättre av, släpp det genast ;)

2010-10-26 @ 13:32:04
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0