Tåg

Hej på er!
Nu var det länge sedan jag bloggade igen! Nu är jag på resande fot igen och denna gång bär det av till Oslo, till käraste Hannan! Majsan är redan där och de "gör" Oslo, tror jag! Jag har haft en superstressad dag! Och tillråga på allt gjorde jag fel på jobbet det sista jag gjorde och det är så tråkigt på en fredag! Hade det varit en annan fredag skulle jag gått tillbaka och rättat upp det hela men den här fredagen hade jag en tid att passa, skulle man ju kunna säga! Jag hann knappt äta, jag försökte trycka i mig makaroner och korvstroganoff vid skrivbordet, till lunch men det smakade liksom inte! Dessutom fick jag sitta där halvt avklädd eftersom jag inte ville ha någon form av tomatsås på min vita skjorta. (Minns tydligt första gången jag fick följa med EM till Jönköping och hällde kaffe på min cremeförgade skjorta klockan 09:15 på morgonen. Kul att gå med den hela dagen sedan, det ger ett extremt seriöst intryck!) I alla fall så åt jag kanske två eller tre tuggor av min matlåda, detta resulterar nu i att jag är hungrig som en varg och de har ingen restaurangvagn på tåget! Och jag ska till Oslo! Och är i Degerfors nu! I Karlstad skulle de plocka fram mackorna, halleluja! Jag väntar med spänning på det, jag.

I Hallsberg hoppade det på en "hund" på tåget. (Med sin husse, alltså!) citationstecknen eftersom det är en mindre best! Konduktören frågade "Vad är det för ras? Korthårig björn?". Fick ett skrattbryt för mig själv här borta, det var hysteriskt kul! Och killen svarade med ett rasnamn men jag minns sjutton inte! En tass är lika stor som Selmas huvud! (Alla äter runt om mig! Nu snor jag snart killen framförs banan! Ser grön och god ut!)

15:48 gick tåget från södra stationen i Ööörebro! 15:41 gick jag från lägenheten. Tur vi bor 30 meter från stationen. Jag fick till och med stå där och vänta! Sen var det byte i Hallsberg men nu kan jag sitta på samma ställe ända till Oslo! Ska bara gå och kolla till min rosa resväska så att den står där jag lämnade den! Jag har också satt i pluttarna i hålen som låser dragkedjan men kom just på att jag nog inte har snurrat på siffrorna så det är bara att trycka på knappen så kommer man in. Klantigt när man har kodlås!

Jag var borta i "restaurangvagnen" innan och skulle kolla om de hade något att äta och när de nu inte hade det så köpte jag en chokladkaka och en kopp kaffe. Så godiset har jag nu ätit upp [och mår FYI lite illa] kaffet är också slut och mår för den sakens skull också lite illa. Kaffe i en tom mage är ganska hårdsmält! Men nu ska jag sluta klaga över min hunger och istället kanske koncentrera mig på att sticka? Jag har med mig garn och stickor och planerar att hinna massor! Jag har några timmar framför mig här på tåget!

Jag måste berätta en sak till och det är det här som gör att jag tycker det är lite obehagligt att åka kollektivt. Folk hostar, och de hostar rakt ut utan den minsta hänsyn till om andra människor råkar ha bacillskräck. Och man behöver inte ens ha bacillskräck för att tycka det är äckligt när någon hostar. Jag har utsläppt hår idag, när jag ska ha utsläppt hår ser min rutin ut såhär; tvätta håret med shampoo och balsam tar cirkus femton minuter eftersom jag måste göra det i etapper när det är så långt, inpackning femton minuter, jag måste föna mitt hår jättenoga eftersom det är så tjockt att om jag låter det självtorka så möglar det, det tar 30 minuter, jag plattar håret också, det tar 30 minuter. Hela min hårrutin tar alltså en och en halv timma. Allt det jobbet får jag göra om i kväll eftersom en människa hostade, inte en gång utan upprepade gånger, rakt ut, rakt i nacken på mig. Inte okej! Jag var helt övertygad om att det var blött i håret på mig när jag kände [som tur var var det inte det och det tackar jag ödmjukast för]. Människan som hostade stod också otrevligt nära mig och tryckte sig mot min rygg, det gillar jag inte heller. Jag ogillar kroppskontakt med människor jag inte känner.

Nu ska jag gå och ställa mig i kön till kiosken så jag står där när de plockar fram mackorna och jag hoppas att ingen bakom mig tänker hosta. Risken finns att jag får ett psykbryt!

Trevlig helg på er! ♥

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0