WTF!

What is up med mig och mat? Nu sitter jag på bussen på väg hem från Oslo och är hungrig som en varg igen! Jag åt två mackor hos Hanna och Jörgen och tänkte "jag tar kaffe på stationen sen" mm jo, jag kom ju preis i tid för att hoppa på bussen så något kaffe hann inte köpas! Huvudvärk deluxe och dessutom är jag hungrig igen! Men vi ska stanna och byta chaufför i Karlstad och då tänker jag att man kanske kan få gå av och köpa kaffe och en liten macka?!

När jag äntligen kom fram i fredags så började jag gå, med all min packning, åt samma håll som alla andra tågresenärer gick och tänkte att jag får nog ringa Hanna när jag hittar en liten bänk så jag kan ställa ifrån mig min väska! Och helt plötsligt hoppar två figurer fram bakom en pelare och skriker ÅSA! Sen hade de värsta lilla dansen som de hade övat in (lång väntan på mitt tåg som var så sent?!) med mina bokstäver [ett Å ett S och ett A]♥. Nu grinar jag nästan en liten skvätt - de här tjejerna betyder allt för mig. Bättre vänner finns inte!

Vi åkte hem och åt sushi, kungskrabbor och drack vin. Massor av vin, blev det visst och jag somnade väldigt gott på luftmadrass bredvid Maja!

Lördagen ägnade Maja och jag åt att ta oss in till Oslo med tunnelbanan och gå på stan en liten sväng, Maja köpte en förlovningspresent till Hanna och Jörgen och vi gick upp och ner på Karl Johans gade (tror jag den heter!). Sedan kom Hanna och hämtade oss och vi körde upp till Holmenkollen, bilder kommer därifrån. Helt fantastiskt! Vi köpte deras berömda äppelkaka [jag gillade den inte!] och en krömbulle och en chokladbulle. Chokladbullen var förmodligen det godaste jag ätit i hela mitt liv! Måste prova att göra själv! Kan inte vara så svårt!

På kvällen åt vi hummer, skaldjur (förstår ni att i Norge kan man få räkor för 25,-/kg? Stört att de inte bara äter skaldjur!) och sedan gick vi ut med intentionen att dansa. Efter ett par slibbiga gubbar, ett trångt dansgolv och dålig musik gick vi och tänkte ta en tunnelbana hem. Det gick mindre bra. De hade stängt! Så vi åkte taxi och det gick ju också bra! Lite dyrare bara eftersom vi hann köpa tunnelbanebiljetter först också.

Nu är jag alltså på väg hem, sitter på Swebus och ser fram emot att komma hem! Ska bli skönt att duscha och jag längtar lite efter varm mat! Så jag sitter och funderar på vad jag ska laga!

Nu ska jag försöka sova några minuter så att vi kommer till Karlstad snart! Allt verkar hända i Karlstad. Mackorna åkte fram på tåget i Karlstad och på bussen byter de chaufför och rastar i Karlstad. Värsta knutpunkten i Värmland. Kan för övrigt också säga att jag har lättare att förstå norrmännen än en tjej som kom från Molkom. Det var ju lite roligt!

Kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0