Klipp, färg tatuering!

Hej hej!
Sommaren när DET händer?! Eller så har jag varit hemma i två dagar och är uttråkad... Kommer nog jobba nästa vecka istället ;). Jag har klippt mig och färgat håret. Det blev bra men ljust! Läskigt ovant men det går nog bra!

Idag var jag och Alex och hämtade ut hans telefon och samtidigt bokade jag tatueringstid på gamla Stardust, han har gjort alla mina tatueringar.

Jag ska göra en på foten. Jag ska hedra musiken i mitt hjärta! Känns som min näst mest genomtänkta tatuering! Hihi! Jag är rätt impulsiv när det gäller mina tatueringar men jag ångrar ingen än! Den äldsta är fem år i år! Bilder kommer när den är klar!

För att övergå till något helt annat så kan jag säga att slinga håret hos frisören med slinghätta är inte det roligaste jag gjort i mitt liv. För er oinvidga i slingningsvärlden betyder slinghätta en mössa som man sätter på huvudet och sen använder man en nål med krok i änden (virknål) för att dra ut slinga för slinga av håret, för att sedan färga de slingorna ljust eller vad man nu ska ha! (=slinga) Min frisör frågade mig innan vi började om jag var håröm och jag svarade sanningsenligt att jag har tre bröder så jag är van att bli dragen i håret sedan pytteålder, det ska nog inte vara några problem! Det enda problemet var att hon inte borde frågat om jag var håröm, hon kunde ha frågat om jag gillade att torteras om frågan skulle ha någon form av relevans för det jag utsattes för. Herre min gud vad ont det gjorde. Och speciellt vänstersidan, fråga mig inte varför. Först skulle hon dra ut mitt långa hår:


För att sedan när hon var klar med det borsta igenom alla slingorna och en hårborste mot en plasthätta låter som att håret slits av. Jätteläskigt! Redan nu började jag bäva för att dra av den där hättan! Fy attan. Men det var det minst smärtsamma! Idag har jag i vilket fall som helst blåmärken i hårbotten, eller det känns så! =)

Före




Och efter! Förlåt fjortisbilden från badrummet... Det gick inte att få bra ljus någonstans!

Nu sitter jag lite däst i soffan efter en solig dag och en avslutning på den med onlinepizza.se ♥ Så nu ska jag nog sova snart! Tvättid klockan åtta imorgon! Och så ska jag jobba en stund innan stadsparken med Anna! Sen på kvällen verkar det bli grillning hos Lea, mys mys! ♥

Hej svej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0